הישארו מעודכנים
הישארו מעודכנים
מנהל שיווק? כל מה שחדש בדיגיטל אצלך במייל!
אני רוצה לקבל עדכוני דיגיטל במייל
יש לאשר קבלת דיוורים במייל
נרשמת בהצלחה!
המייל הראשון בתנור :)
 

הזכות לפרטיות – הכירו את GDPR

Save The Date: החל מ-25 במאי 2018, עולם ניהול המידע שאתם מכירים עומד להשתנות מהקצה

אל הקצה, בעקבות החלת תקנות ה- GDPR ע"י האיחוד האירופי. לקרוא ולשמור

הפרסום הדיגיטלי מבוסס הדאטה, הוא כבר חלק בלתי נפרד מעולמו של הצרכן. גלישה באינטרנט וברשתות החברתיות מאפשרת למפרסמים להכיר את הצרכן, לעקוב אחר תחומי העניין שלו, ליצור עמו אינטראקציות שיווקיות ולהגיש לו הצעות שיווקיות מותאמות אישית. ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה, הפכה את הפרסום הדיגיטלי לכלי פרסומי רב-עוצמה ויצרה צורך בהתערבות רגולטורית, אשר תסדיר את כללי המשחק ותפקח על פעילות השחקנים הפועלים בו: ה- GDPR.

 

GDPR "להיות או לא להיות" – החלטה של הצרכן

תקנות הגנת פרטיות המידע ואבטחתו (GDPR – General Data Protection Regulation) שנקבעו ע"י האיחוד האירופי, מעוררות עניין בכל עולם ניהול המידע ולא במקרה. תקנות רגולטוריות מחייבות אלו, אשר עודכנו לראשונה מזה 23 שנים, מגדירות מחדש את זכותם של תושבי האיחוד האירופי להגן על פרטיות נתוניהם השמורים בחברות שונות. התקנות מאפשרות להם לשנות ולמחוק כל מידע שנאסף באמצעות כתובת IP, מיקום, שמות משתמש, Cookies ועוד, המאפשר לזהות אותם באופן ישיר או עקיף.
לכן, אין זה מפתיע שתקנות ה- GDPR מדאיגות מנהלי שיווק ו-IT, הנדרשים להיערך אליהן, כדי להימנע מסנקציות שונות: מעבר לנזק המידי הנובע מהטלת חסמי מסחר עם לקוחות פוטנציאלים אירופים, הרגולטור יכול להטיל קנסות בסכומים גבוהים של עד 4% מהמחזור, או 20 מיליון אירו.

 

האם הארגון שלכם כפוף לתקנות החדשות?

"לתקנות החדשות תהיינה השלכות על יכולתכם להשתמש במידע הנצבר בארגון אודות המשתמשים – בעיקר אם אתם נמצאים בקשרים עסקיים עם גופים אירופים או עוסקים בעיבוד מידע של תושבי האיחוד האירופי, כולל אזרחים ישראלים בעלי אזרחות כפולה", מסביר אריאל בורטניק, מנכ"ל משותף בחברת ,ATOMI Marketing & Data המתמחה בשיווק דיגיטלי וניהול דאטה. התקנות החדשות מצריכות עמידה בדרישות הבאות:

  • אבטחת מידע – כל שירותי המידע, החומרות, או האפליקציות שבבעלותכם, יידרשו להבטיח את שמירת המידע האישי של כל משתמש ולאפשר לו להגדיר את העדפות הפרטיות שלו.
  • הסכמה אקטיבית – יהיה עליכם לקבל הסכמה אקטיבית ומפורשת מהגולש לכל צורת מעקב שייעודה התאמת מסרים פרסומיים התואמים להרגלי הגלישה ולתחומי העניין שלו. כמו כן, כל משלוח של מידע פרסומי מטעמכם, יחויב בהסכמה מראש של כל נמען ונמען. (אם גילו מ-16, תידרשו לקבל את הסכמת הוריו)
  • מחיקת מידע – מחזיקים במידע אודות לקוח שהשתמש בשירות שלכם או רכש מכם מוצר בעבר? עם הפסקת צריכת השירות או עם שינוי ההגדרות ע"י הלקוח, תחויבו למחוק את המידע אודותיו – למעט מקרים חריגים המוגדרים בתקנות.
  • ממונה פרטיות – עוסקים בעיבוד מידע רגיש ומחזיקים נתוני משתמשים בקנה מידה גדול? עליכם למנות DPO – Data Privacy Officer שתפקידו לשמור על פרטיותם.
  • חובת דיווח – חוויתם פריצת סייבר? יהיה עליכם לדווח לרגולטור על כל פריצה תוך 72 שעות ולעיתים, גם לעדכן את המשתמשים בדבר הפריצה.

 

איך צריך להיערך לקראת העידן החדש בניהול המידע?

המשק הישראלי עדיין לא הפנים את הצורך בהקצאת משאבים לביצוע השינויים הנדרשים בניהול הדאטה הארגוני ואילו הרגולציה בישראל אינה ערוכה להבטחת "מגילת זכויות פרטיות הצרכן" שנחתה כרעם ביום בהיר. תקנות ה- GDPR הן הזדמנות אמיתית לאבולוציה במערכת היחסים בין מנהלי השיווק לבין הצרכנים. שלב נוסף בתהליך ארוך שיהפוך את עולם ניהול המידע למקום טוב ובטוח יותר ויוביל לקפיצת מדרגה בתוצרי השיווק הדיגיטלי:

 

תזכו לרמת אמון גבוהה

כארגון העומד בתקנות החדשות, תיהנו ממוניטין חיובי ומאמון רב יותר בקרב הגולשים אשר ידעו שאתם שומרים רק נתונים רלבנטיים לקמפיין הדיגיטלי ולתחום פעילותכם, שנתוניהם לא נמסרים לצד שלישי ושבאפשרותם להימחק ממאגר המידע בכל עת. וכאשר רמת האמון גבוהה, הנכונות לעשות אתכם עסקים תהיה גבוהה יותר ושורת ההכנסות, תגדל בהתאם.

 

תעבדו עם מידע איכותי

מידע ממקור ראשון שהתקבל ישירות מהלקוחות שבחרו באופן מודע ומוסכם להיות באינטראקציה אתכם, הוא מידע אמין, עדכני ואיכותי ביותר. מידע כזה הוא בעל ערך שיווקי וכלכלי ממשי עבורכם: הבנה טובה יותר של התנהגות הצרכנים, יצירת סגמנטים מדויקים לקמפיינים דיגיטליים, חיסכון במשאבים שהקדשתם עד היום לקהלי יעד באיכות נמוכה והתמקדות בלקוחות הפוטנציאלים הטובים ביותר, זיהוי לידים איכותיים ושיעור המרות גבוה יותר.

 

תקנות אחידות וברורות

עד כניסתן של תקנות ה- GDPR לתוקף, האיחוד האירופי העמיד לרשות החברות הפועלות בו, סבך של כללים ותקנות אשר הקשו על חברות שפעלו במספר מדינות באיחוד. אם אתם עובדים עם חברות או לקוחות אירופים, התקנות החדשות, הקשוחות והחד-משמעיות, יעשו לכם, בסופו של דבר, חיים הרבה יותר פשוטים.

 

"תקנות ה-GDPR נמצאות עדיין בחיתוליהן והשלכותיהן על המשק הישראלי עדיין לא ברורות" מסכם אריאל בורטניק, "עם זאת, אין לנו ספק שלמרות כל הקשיים הטכנולוגיים והחששות הטבעיים משינוי, יישום תקנות אלו יאפשר בעתיד למשווקים ליהנות מפעילות שיווק דיגיטלית מבוססת דאטה אפקטיבית מתמיד"

שיתוף: