NILA

הזכות לפרטיות – 5 הצעדים הראשונים למפרסמים

 

GDPR – תקנות הגנת פרטיות המידע ואבטחתו שנקבעו ע”י האיחוד האירופי, כבר מושכות את תשומת לבם של מנהלי שיווק הרואים קדימה ומזהים את ההזדמנויות הטמונות בהן, אשר יהפכו את הפרסום הדיגיטלי לאפקטיבי מתמיד.

אם אתם פועלים בתחום השיווק והדאטה, סביר להניח שכבר שמעתם על תקנות הגנת פרטיות המידע ואבטחתו
(GDPR – General Data Protection Regulation). תקנות שמגדירות מחדש את מערכת היחסים בין הצרכנים למפרסמים ועוזרות לצרכנים להגן על פרטיות המידע – עד כדי מחיקת כל הנתונים שהצטברו אודותיהם במערכות המידע בארגונים ובגופים עסקיים שונים.
מחד, התקנות עלולות להגביל, בטווח הקצר, את יכולתו של הארגון שלכם להשתמש במידע יקר ערך שאספתם על לקוחותיכם הפוטנציאלים (נקרא גם “1st Party Data”), בנתוני לקוחות שקיבלתם מהשותפים העסקיים שלכם
(נקרא   (“2nd Party Data” ובמידע שרכשתם ממקורות שונים (“3rd Party Data”). מאידך, תקנות הזכות לפרטיות יוצרות עתיד חדש וטוב יותר למערכת היחסים שלכם עם הצרכנים ולמרות כל המשוכות שהן מציבות בפניכם בטווח המידי, הן מהוות בסיס לשיווק דיגיטלי מדויק ואיכותי יותר לאורך זמן.

השתמשו במאגר נתונים קטן יותר אך איכותי הרבה יותר

האם תקנות הזכות לפרטיות עלולות להמיט חורבן על הדאטה שאספתם? הפסימיים שביניכם כבר מדמיינים אלפי צרכנים שרשומים במאגרי הארגון, מממשים את זכותם ומדלדלים במהירות את המאגר המשמש לפעילות שיווק יומיומית ומהווה צינור חמצן לצמיחת העסק. ובכן, אתם צודקים, חלקית.
עם החלת התקנות החדשות, תחויבו להסביר לכל צרכן את אופן השימוש בנתוניו ולקבל את הסכמתו המפורשת.
מכיוון ש89% מהצרכנים נוטים להימנע מלחשוף את נתוניהם האישיים ברשת (על פי מחקר שנערך בנציבות האירופית)
סביר להניח שתחושו בירידה בכמות הרשומות. אבל רגע לפני שאתם מכבים את האור במשרד והולכים לחפש קריירה אחרת, זכרו שגם כיום, על פי אותו מחקר, 62% מהצרכנים שלכם נוטים לספק את המידע המינימלי הנדרש מהם ובמקרים מסוימים, כפי שמוכיחים מחקרים אחרים, כרבע עד שליש מהצרכנים מספקים לכם מידע כוזב שנועד להגן על זהותם. יישום התקנות יספק לצרכנים מידע ושליטה טובים יותר על המידע שהם חושפים ולכן הנתונים האישיים שהם יחליטו בסופו של דבר לספק לכם, יהיו אמינים ומדויקים יותר.

קבלו מידע איכותי ואפקטיבי יותר משותפים עסקיים

לכאורה, הגבלת איסוף המידע אמורה להשפיע גם על זמינות המידע שאתם מקבלים מהשותפים העסקיים שלכם, מהרשתות החברתיות ומאתרי e-Commerce גדולים שעבורם מידע זה מהווה 1st Party , אך מכיוון שכל צרכן הרשום במאגר זה מאשר מראש את השימוש בנתוניו האישיים ומודע לכך שהם ישותפו עם גורמים נוספים, העמימות בנוגע לזכותכם להשתמש במידע שהועבר אליכם, מתפוגגת. וכשזה יקרה, המידע שיסופק לכם יהיה איכותי יותר ולכן גם פעילות הפרסום הדיגיטלית שלכם מול אותם צרכנים, תהיה אפקטיבית יותר.

המידע שרכשתם יהפוך מ”חתול בשק” למידע מוצק

כל אחד מכם, אשר ניהל קמפיין דיגיטלי, מודע לאיכותם הנמוכה של נתונים שנרכשו מצד שלישי. מידע זה שמקורותיו ואופיו לא ידועים, חייב אתכם עד כה להסתמך על המזל, או להשקיע משאבים רבים בפעילות טיוב. למרות חסרונות אלו,
הביקושים למידע מסוג 3rd Party גבוהים מאוד: בשנת 2017, מפרסמים בארה”ב השקיעו בו יותר מ-20 מיליארד דולר! תקנות הגנת הפרטיות יובילו לשיפור משמעותי בתחום זה: ספקי מידע מפוקפקים שלא יעמדו בתקנות הזכות לפרטיות, ינותקו מפלטפורמות ניהול הנתונים ואף יספגו קנסות גבוהים, כך שבסופו של דבר, נזכה כולנו לרכוש מידע איכותי מתמיד.

אז מה עושים ממחר בבוקר? 5 צעדים ראשונים למפרסמים

  1. העריכו את השפעת יישום התקנות על הארגון שלכם ותעדו את הצעדים שנקטתם על מנת לעמוד בהן.
  2. הבטיחו שקיפות מלאה לצרכנים והחליטו מהו הבסיס החוקי לאיסוף ועיבוד מידע הנאסף מהמבקרים באתר שלכם.
  3. נתחו ושדרגו את מדיניות הפרטיות ואת הודעות ה-Cookie שלכם, כדי לשפר את תהליך קבלת ההסכמה מהצרכן לשיתוף המידע שמסר לכם ואת השקיפות שלכם כלפיו.
  4. פנו לרשתות ולפלטפורמות השותפים שלכם, כדי לקבל הנחיות או דרישות ספציפיות לעמידה בתקנות ה-GDPR.
  5. השתמשו בייעוץ משפטי בכל המהלכים שתבצעו בתחום זה ואל תסתמכו רק על המידע שמצאתם באינטרנט.

אם תפנימו את משמעות העמידה בתקנות הזכות לפרטיות ותטמיעו את השינויים הנדרשים בארגון שלכם, תגלו שתקנות ה-GDPR מזרימות “דם חדש” לעולם הדאטה, משפרות את השקיפות שלו ומאפשרות לכם ליהנות מאמון הצרכנים. אמון אשר יוביל, מוקדם משחשבתם, למערכת יחסים טובה יותר ולתוצאות עסקיות שיפתיעו גם אתכם.

אם את/ה רוצה להישאר עם יד על הדופק,

לדעת רק את מה שחשוב ולשמור על תיבת מייל שמחה ומאווררת...
זה בדיוק המקום להשאיר לנו פרטים. אנחנו נעדכן כשיהיה משהו חשוב

יכול לעניין אותך: