NILA

חוק ה-20% טקסט – שינוי מהפכני או צעד בינוני?

איזה שינוי החליטה פייסבוק לעשות בחוק ה-20% טקסט, והאם הוא ישפיע על הקמפיין הבא?
 
אנשי השיווק הדיגיטלי בוכים מאושר! חוק ה-20% טקסט – אחד החוקים המגבילים ביותר של הפרסום בפייסבוק – בוטל, ובמקומו נחשפה שיטת דירוג חדשה.
האם מדובר בשינוי מבורך או באותה הגברת בשינוי אדרת?

נתחיל מההתחלה. מהי מגבלת 20% טקסט?
מגבלת ה-20% טקסט הוגדרה על ידי פייסבוק לפני מספר שנים. במסגרתה נקבע כי ויז’ואלים המקודמים בתשלום בפייסבוק לא יכילו יותר מ-20% טקסט.
ההגבלה נוצרה במטרה להבטיח את חוויית המשתמש של הגולשים, על ידי שמירת הלוק אנד פיל של הטיים ליין כדי לחסוך מאיתנו את מראה המודעות
עם הכיתוב “מבצע” באדום צהוב זועק על גבי הטיים ליין שלנו.
זה עבד – המפרסמים נאלצו לעמוד במגבלות ולמצוא דרכים יצירתיות להעביר את המסרים עם פחות טקסט, כולנו נהנינו מקריאייטיב נעים למראה.
השיטה, שתרמה בעיקר לנראות של הטיים ליין, הקשתה רבות על המפרסמים. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בכלי ה- 20% Grid tool שהציעה פייסבוק
על מנת למדוד את אחוז הטקסט במודעה, שחילק את המסך לקוביות “גסות” שמדדו את אחוזי הטקסט, מה שלא עזר למפרסמים לנצל בצורה מקסימלית את מגבלת –ה20% טקסט.
קושי נוסף שיצרה המגבלה בא לידי ביטוי בפרסום לוגואים – במיוחד בקרב חברות וארגונים שהלוגו שלהן מורכב מאותיות,
מה שמנע מהם להציגו בקמפיינים פרסומיים, או בא על חשבון קופי אחר במודעה.

כאמור, לשמחת כולנו, פייסבוק הודיעה על ביטול מגבלה זו, אך מבדיקה של תנאי הפרסום החדשים מראה כי למרות ההצהרה על ביטול, בפועל השינוי לא עומד להיות משמעותי.

מה כן השתנה?
קודם כל – ההגבלה אכן הוסרה, ומעכשיו ניתן לשלב בקמפיינים ויז’ואלים הכוללים כמות רבה של טקסט. בעקבות הסרת ההגבלה הוסר גם הכלי לבדיקת אחוז הטקסט,
כך שאם עד עתה יכולנו למדוד לבד (גם אם לא באופן מדויק), האם הקריאייטיב שלנו עומד במגבלה, מעכשיו אין באפשרות המפרסמים והלקוחות לבדוק את כמות הטקסט
באמצעות כלי רשמי של פייסבוק.
למרות הסרת המגבלה, פייסבוק לא ויתרה על השליטה בכמות הטקסט המופיעה במודעות ויצרה מדיניות חדשה המושתתת על דירוג המודעות לפי אחוז הטקסט.
על פי השיטה החדשה, המודעות הממומנות שיפורסמו בפייסבוק יקוטלגו על ידי פייסבוק לארבע קטגוריות, לפי כמות הטקסט שהן מכילות, כאשר כל מודעה תזכה ליחס
בהתאם לכמות הטקסט שבה.
OK– התמונה לא מכילה טקסט או מכילה כמות קטנה
LOW – ייתכן והחשיפה של המודעה תוגבל מעט (התמונה מכילה מעט טקסט)
MEDIUM – סיכוי סביר והחשיפה של המודעה תוגבל מעט (יותר טקסט)
HIGH – ייתכן והמודעה לא תגיע לקהל שרצית (כמות גדולה מאוד של טקסט)

פייסבוק בעצם אומרת לאנשי השיווק הדיגיטלי – אתם יכולים להעלות מודעות עם כמות טקסט גדולה, אבל כמות החשיפה שהן יקבלו תתבסס על כמות הטקסט שהם מכילים.

אז אין שום דרך לדעת?
פייסבוק תיידע את המפרסם לגבי כל מודעה בקמפיין באשר לכמות הטקסט שהיא מכילה לפי המדדים שקבעה. מה שהמפרסם לא יוכל לעשות, זה לבדוק מראש את
כמות הטקסט כפי שנהג לעשות עד עכשיו.
בהתבסס על השיטת הדירוג החדשה, סביר להניח שלמרות השינוי המבורך, ימשיכו המפרסמים לנקוט בשיטות שנקטו עד עתה להבטחת עמידה בהגבלת הטקסט –
צמצום בכמות הטקסט, שימוש בפונט קטן או מציאת דרכים יצירתיות להעביר את המסר. כך שלמרות השינוי, רוב הסיכויים שלא תתקלו במודעות פייסבוק המכילות יותר מ-20% טקסט.

אז האם אכן מדובר בשינוי מהפכני? גם פייסבוק עצמה עדיין לא יודעת. לדברי דובר החברה, המהלך הוא ניסיוני ונועד להיטיב עם המפרסמים תוך שמירה על חווית המשתמש של
הגולש ברשת החברתית. החברה תבחן את השינויים על מנת לראות האם הם מצליחים להשיג שתי מטרות אלו במקביל.

אנחנו נמשיך ולהשתמש בניסיון, במקצועיות וביצירתיות שלנו כדי להפיק את המקסימום מהרשת החברתית הגדולה בעולם.

אם את/ה רוצה להישאר עם יד על הדופק,

לדעת רק את מה שחשוב ולשמור על תיבת מייל שמחה ומאווררת...
זה בדיוק המקום להשאיר לנו פרטים. אנחנו נעדכן כשיהיה משהו חשוב

יכול לעניין אותך: