5 כלים שכל בעל אתר איקומרס חייב להכיר

אתרי איקומרס כבר מזמן הפכו לעסקים ענקיים עם מחזורים גדולים מאוד, השינויים הצרכניים של מגפת הקורונה רק המחישו זאת והגדילו את המגמה הבלתי ניתנת לעצירה הזו. אך לצד הגידול במכירות באונליין, כך גם התחרות גדלה וגם הדרישות של הצרכנים עצמם – לכן בעלי אתרי מסחר אלקטרוני חייבים להישאר רלוונטיים ובשיא "המשחק שלהם" כדי לשמור על דירוגים גבוהים ועל לקוחות חדשים וחוזרים.
ריכזנו עבורכם 5 כלים טכנולוגיים שונים שלדעתנו המקצועית, כל בעל אתר איקומרס או משווק דיגיטלי של אתרים כאלו חייב להכיר. יש היום כלים טכנולוגיים מעולים עבור מגוון אדיר ואינסופי של משימות, כולל היבטי אוטומציה המשדרגים את יעילות העבודה של בעלי אתרים ומשווקים דיגיטליים ועוד מכלול כלים לקידום, ניתוח נתונים, שיווק ושיפור חוויית המשתמש של המבקרים השונים באתר.

מערכת פופאפים – poptin

אחד הנושאים הכי טעונים בשיווק דיגיטלי ובניהול חוויית משתמשים דיגיטליים הוא ללא ספק נושא הפופאפים באתרים – אותן הודעות קופצות המופיעות לגולש על המסך בשלב כלשהו של ביקור באתר. אם בעבר מודעות פופאפ נחשבו משהו שלילי ואסור בתחום הקידום והשיווק הדיגיטלי, היום התחום עבר אבולוציה והתפתחות ויש כלים המאפשרים לבצע זאת בחכמה ותוך תמיכה בחוויית המשתמש במקום פגיעה בה. אחד הכלים המובילים בכך הוא ללא ספק Poptin – כלי מבית הפיתוח של חברה ישראלית.

המערכת של Poptin מאפשרת יצירה קלה, ידידותית למשתמש ואלגנטית מאוד של מודעות פופאפ חכמות, טפסים מתקדמים ופעולות אוטומטיות לפי טריגרים מוגדרים מראש של המרות. המערכת כוללת כלי לבניית פופאפים מעוצבים בשיטה אינטואיטיבית ונוחה ויזואלית, ללא כל צורך לתכנת, עם התאמה לכל פלטפורמות ניהול התוכן ובניית האתרים המובילות ואינטגרציות לעשרות שירותים דיגיטליים נפוצים ופופולאריים – כמו מערכות איקומרס, מערכות דיוור, כלי שיווק ועוד.

כאשר מיישמים פופאפים בחכמה ובצורה מעוצבת ותורמת להמרה של המשתמש, מדובר על כלי רב עוצמה שבהחלט יכול לדחוף את האתר שלכם קדימה מבחינת רשימות, המרות ולקוחות. הכלי של Poptin מפשט ומקל את העבודה בהקשר זה והוא מומלץ מאוד לבעלי אתרי איקומרס ומשווקים דיגיטליים.

Klaviyo – מערכת אוטומציה של ניוזלטרים וSMS

יש המון מערכות לדיוור אלקטרוני, כולל כאלו המתממשקות לחנויות איקומרס. אך כאשר מדובר על מערכות דיוור שהן ממש פלטפורמות דיוור המקדמות צמיחה עסקית ועל מערכת דיוור המותאמת בדיוק לצרכים של אתר איקומרס, השם Klaviyo נוטה לעלות שוב ושוב. כך למשל Klaviyo היא מערכת הדיוור המועדפת בפלטפורמת המסחר האלקטרוני הפופולארית שופיפיי.

המערכת של Klaviyo מציעה יכולות רבות של מערכת דיוור, אך היתרון המהותי שלה לעומת אלטרנטיבות הוא ביכולות האוטומציה המקיפות והמעולות שלה, מה שמייעל את העבודה עבורכם כבעלי אתרים ומשווקים דיגיטליים וגם משפר המרות, מכירות ומגדיל את צמיחת האתר באופן פרו-אקטיבי. כך, לצד מערכת נוחה ואפקטיבית לבניית ניוזלטרים ומיילים למיניהם, Klaviyo מציעה את כלי האוטומציה הבאים עבור דיוור למיילים ובאמצעות הודעות SMS:

  • מיילים למשתמשים שנטשו עגלת קניות לפני השלמת רכישה
  • מיילים למעקב אחרי ביצוע רכישות
  • סנכרון רשימות דיוור לקהלים מותאמים אישית בפייסבוק
  • סגמנטציה לפי מגוון פקטורים הקשורים לפעילות איקומרס של המשתמשים
  • כלי אופטימיזציה לניוזלטרים ודיוורים
  • אוטומציה של מיילים עם המלצות מותאמות אישית לגבי מוצרים

למערכת של Klaviyo יש עוד יכולות ואפשרויות לשיווק אתרים, בדגש על אתרי איקומרס.

YotPo – מערכת ביקורות

היום יותר מתמיד, לביקורות גולשים על מוצרים ושירותים יש ערך רב יותר – גם מבחינת קידום ושיווק דיגיטלי ובהחלט גם מבחינת הגולשים עצמם וביצוע החלטות צרכניות. לכן כלי חכם, יעיל ומתקדם של ניהול מערכת ביקורות הוא הכרח עבור אתרי איקומרס שרוצים להישאר רלוונטיים, מובילים וצומחים. המערכת לניהול ביקורות ותוכן גולשים מבית Yotpo היא בחירה מצוינת לצורך ההיבט החשוב הזה של אתר האיקומרס שלכם.

הכלי הדיגיטלי של Yotpo מסייע לאתרי מסחר אלקטרוני לייצר ולנהל שפע של תוכן גולשים – בדגש על ביקורות, תמונות של מוצרים, סרטוני וידאו, מודולים של שאלות ותשובות ע"י משתמשים ועוד תכנים המיוצרים ישירות ע"י המשתמשים והלקוחות של האתר. עם Yotpo אתם כבעלי האתר הבעלים של התוכן הזה ויכולים לנהל אותו בעצמכם או באמצעות כלי אוטומציה חכמים מבוססי AI.

Hotjar – מפות חום

מפות חום הן כלי עוצמתי ואפקטיבי המשמש כדי להבין מה משתמשים עושים בדפי האתר שלכם – איפה הם מקליקים, עד לאן הם גוללים, על מה הם מסתכלים וממה הם מתעלמים. מדובר על כלי שיותר ויותר בעלי אתרי איקומרס ומשווקים דיגיטליים מבינים כיצד להשתמש בו, כאשר מבחינה זו, המערכת של Hotjar מציעה כלי מפות חום מעולה ומומלץ.

במהותה, Hotjar מספקת תוכנת אנליטיקס התנהגותית לאתרי אינטרנט, אשר מציעה נתונים ותובנות מעבר לדאטה הסטנדרטי של מערכות אנליטיקס פופולאריות אחרות (בנוסף, לא במקום!), כדי שאתם תוכלו להבין טוב יותר כיצד משתמשים באמת חווים את האתר שלכם. Hotjar היא כלי מעולה לבעלי אתרים, משווקים דיגיטליים, מעצבי וחוקרי UX/UI עם אפשרויות מעמיקות של יצירת מפות חום, הקלטת סשנים של מבקרים באתר וניהול משובים נכנסים. באמצעות התובנות והנתונים ממפות החום של Hotjar ניתן ביתר קלות ויעילות לשפר את ממשק המשתמש באתר וכך את סיפוק הלקוחות ואת שיעורי ההמרות וההכנסות.

VWO – כלי ייעודי לביצוע A/B טסטים

בניהול ושיווק אתרים, בעיקר אתרי איקומרס, אופטימיזציה היא חלק מהותי מההתנהלות השוטפת ומבניית צמיחה אפקטיבית לאתר, מה שמצריך ביצוע בדיקות והשוואות בין כמה אפשרויות כדי למצוא את הנתיב האופטימאלי. אפיק אופטימיזציה זה נקרא מבחינת מקצועית וכללית בדיקות A/B, קרי השוואה בין גרסה A לבין גרסה B של דף מוצר, קמפיין, מודעה וכיוצא באלו.

המערכת של VWO מציעה כלי מומלץ ואיכותי מאוד לביצוע A/B Testing בצורה יעילה וחכמה. באמצעות הכלי של VWO אפשר לבדוק את יעילות האינטראקציות של משתמשים באתר בין כמה גרסאות שונות שאתם רוצים לבחון ולהשוות, הכל דרך מערכת מאוד יעילה וידידותית למשתמש ועם יכולות אנליטיקס ואופטימיזציה נוספות שניתן ליישם. מדובר על שירות יקר יחסית, המתאים לאתרי איקומרס גדולים או לסוכנויות דיגיטליות.

סיכום

מקווים שהתוכן הזה עזר לכם למצוא עוד כלים דיגיטליים לשיפור הנוכחות האינטרנטית שלכם. רוצים לשמוע עוד ולהבין איך אנו יכולים לעזור לעסק שלכם לצמוח גבוה ורחוק יותר? צרו קשר לקביעת פגישה וקבלת פרטים נוספים.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

RELATED POSTS

No data was found
בודק...