פייסבוק מציגה: המודעה שטירגטה אותי

פייסבוק עוזרת לכם להבין למה נחשפתם דווקא למודעה מסוימת

לפעמים אנחנו רואים מודעה בפיד וישר שואלים את עצמנו למה? איך קרה שהאלגוריתם של פייסבוק החליט שפרסומת זו רלוונטית דווקא אלי, או איך הם ידעו שאני מתעניין כרגע בלרכוש מוצר כזה או אחר.

לאחר שהתפוצצה פרשת קיימברידג’ אנליטיקס, פייסבוק החלה בשורת צעדים שמטרתה להחזיר את אמון הציבור בפלטפורמה, אחד הצעדים שפייסבוק ביצעה הוא מתן כלים נוספים לגולשים שמטרתם להראות שקיפות.

אומנם לא מדובר בפיצ’ר חדש, אבל פייסבוק הכריזה לאחרונה על הרחבת הפיצ’ר “Why am I seeing this ad?” שמטרתו להבין כיצד המודעה שאנחנו רואים רלוונטית אלינו.

עד היום כאשר היינו לוחצים על הכפתור “Why am I seeing this ad?” התשובות שהיינו מקבלים היו בעיקר דמוגרפיות וסביב תחומי עניין, לדוגמא “אתה נמצא בטווח הגילאים שרלוונטי לפרסום מודעה זו”, או “שמקום המגורים שלך רלוונטי לבית העסק”, הסברים נוספים נעו סביב תחומי עניין לדוגמא : נחשפת למותג X מכיוון שאתה עוקב אחרי מותג Y.

כך תבדקו למה נחשפתם דווקא למודעה מסוימת

Why Am I Seeing This Ad?

פורסם על ידי ‏‎Facebook‎‏ ב- יום רביעי, 10 ביולי 2019

 

בעדכון החדש המידע שנקבל יהיה מקיף יותר, לדוגמא נוכל לראות איזה מפרסמים העלו למערכת הפרסום את המידע שלנו בשבעת הימים האחרונים (גם אם הם לא העלו עדיין מודעה!), או נוכל לראות האם המידע האישי שלנו כמו טלפון או כתובות מייל היה ברשימת רימרקטניג כלשהי ב-90 יום האחרונים.

כלי זה אמור להרתיע ארגונים שמשיגים פרטי גולשים בדרכים שלא עולות בקנה אחד עם חוקי הפרסום של פייסבוק. וגם לאפשר לכם לקבל יותר מידע על המידע האישי שלכם שמסתובב ברשת.
זהו רק אחד מהצעדים שפייסבוק עושה כדי להעלות להעלות את רמת האמון של המשתמשים, ולהילחם בפייק ניוז ופרסום זדוני, לפי הפרסומים השירות החדש יהיה זמין מסוף חודש יולי.

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!