הישארו מעודכנים
הישארו מעודכנים
מנהל שיווק? כל מה שחדש אצלך במייל.
והפעם – Marketing Automation!
אני רוצה לקבל עדכוני דיגיטל במייל
יש לאשר קבלת דיוורים במייל
נרשמת בהצלחה!
המייל הראשון בתנור :)
 

לראשונה, כל הדאטה השיווקי במקום נגיש אחד

Google Marketing Cloud
לראשונה, כל הדאטא השיווקית במקום נגיש אחד

בשנים האחרונות, תפקידכם כמנהלי שיווק משתנה והולך: בנוסף לאחריות המוטלת עליכם לפיתוח מהלכים שיווקיים ויישומם המוצלח בשטח, אתם נדרשים לנהל תקשורת מרובת ערוצים עם הלקוחות, לנתח ולסנכרן את הנתונים המצטברים אודותיהם במגוון כלי איסוף מידע, להגיע לתובנות ולפעול בהתאם. בשורה התחתונה, אתם נדרשים לנהל גם את הדאטה השיווקי. כיצד עושים זאת? הכירו את Google Marketing Cloud.

 

ידע הוא כוח. מידע שיווקי הוא המלך.

"ידע הוא כוח", האמירה המיוחסת לפרנסיס בייקון, חוגגת בימים אלו 421 שנה לקיומה, אך בשנים האחרונות המידע השיווקי הוא זה שהפך למלך הבלתי מעורער של עולם העסקים. למרות זאת, משווקים רבים המשקיעים משאבים רבים באיסוף נתונים על לקוחותיהם, אינם משתמשים בו ביעילות:

  • המידע הנאסף במערכות הארגון, אינו בהכרח המידע הרלבנטי.
  • אין חיבור בין הנתונים הנאספים בעולם הדיגיטלי, לאלו הנאספים בעולם הפיזי.
  • אין זיהוי מוחלט והבנה מלאה של האינטראקציות המתקיימות בין הלקוחות והמותג / הארגון.
  • מאגר הנתונים לא מאפשר הגעה לתובנות בעלות ערך, הניתנות ליישום מידי.

מדוע זה קורה? מסתבר שמרבית הכלים הטכנולוגיים המתקדמים העומדים לרשות המשווקים, מבודדים מהכלים האחרים ואינם מסונכרנים זה עם זה. לכן, הסיכוי של מנהלי השיווק והדיגיטל לקבל מידע הוליסטי על לקוחותיו ולהפיק ממנו תובנות בעלות ערך, נמוך מאוד.

 

 Google Marketing Cloud– מהיום המידע זורם בכפות ידיך

מחקרים רבים, המגובים בהוכחות מהשטח מצביעים על כך שאיסוף שיטתי של נתונים שיווקיים מדויקים, ניהול מערכת יחסים אישית עם אלפי צרכנים בו זמנית, מתן הצעות שיווקיות רלבנטיות בדיוק ברגע הנכון ויצירת חווית לקוח ייחודית, הם סודות ההצלחה של המותגים המובילים בעולם – וכאן Google נכנסת לתמונה.
לאחרונה, Google השיקה את Google Marketing Cloud פתרון ייעודי לאנשי שיווק ודיגיטל, המבוסס על שירותי הענן המצוינים של גוגל (GCP) – פלטפורמה המכילה כלים ושירותים שהיו נגישים בעבר לאנשי הטכנולוגיה בארגונים (מפתחים, IT, BI) ועכשיו הם זמינים גם לצוותי השיווק הדיגטלי.

פלטפורמה זו, כוללת את כלי ה- Bigquery המאפשר חיבור מהיר בזמן אמת למערכות הפרסום והאנליזה של Google, קליטת מידע ממקורות שונים בעולם ה-On-line ובעולם ה- Off-line, עיבודו והנגשתו למנהלי השיווק והדיגיטל. אך הבשורה הגדולה שמביא עמו ה- Bigquery, היא הימצאותו בענן – תכונה המובילה לחיסכון דרמטי בעלויות צוותי התשתיות וה-BI שאמורים לטפל בניהול הדאטה בארגון.

 

בין המערכות הניתנות לסינכרון בענן:

Google Ads – מידע שיווקי שמקורו  בערוצי הפרסום של גוגל : YouTube, Double Click, AdWords.

Google Analytics – מידע המבוסס על התנהגות הגולשים בנכסים הדיגיטליים של המותג, באתר ובאפליקציה.

ערוצי מדיה נוספים – Facebook ,Outbrain ,Taboola, Marketing Automation ועוד.

מערכות Off-line – מידע המצוי במערכות הארגוניות כגון: מערכת קופות בנקודת המכירה, תוכנות חיוב וגבייה, מוקד טלפוני, מערכת הזמנות, מערכות מלאי, CRM, ERP ועוד.

מידע חיצוני – שילוב מידע רלבנטי ממקורות חיצוניים, לדוגמה: נתוני מזג האוויר והשפעתם על היקפי המכירות בכל רגע נתון.

 

כל המידע שמנהלי שיווק צריכים לקבלת החלטות 

"הבשורה הגדולה שמביאה איתה Google Marketing Cloud, מספר אריאל בורטניק, מנכ"ל משותף באטומי שיווק דיגיטלי המתמחה בניהול דאטה ומדיה, "היא ביכולתה לפשט עבור מנהלי השיווק את תהליך איסוף  וניתוח הנתונים מהמקורות השונים, המגיעים במבנה שונה – למקור מידע אחוד. פלטפורמה זו מאפשרת לכל מנהל לנתח את פעילות המדיה והאנליטיקס באופן שאינו מתאפשר בממשקים הקיימים, לבצע שאילתות וניתוחים לשם יצירת קהלי יעד ממוקדים לערוצי הפרסום ולזהות את ערוצי השיווק היעילים ביותר. כמו כן המערכת מסייעת לאתר, באמצעות למידת מכונה, דפוסים בהתנהגות הצרכנים ולהגיע לתובנות שאינן טריוויאליות, וחשוב מכל, את היכולת לחבר מידע שאיננו דיגטלי, לדוגמה מתוך הקופות או מועדוני הלקוחות לערוצי הפרסום הדיגטליים, כבסיס לתהליכים שיווקיים אפקטיביים במדיה ובתהליכי Marketing Automation.

למעשה, Google Marketing Cloud מצמצמת את התלות של צוותי השיווק באנשי ה-IT ובצוותי הפיתוח בארגון, מנגישה עבורו את כל המידע השיווקי לו הם זקוקים ומפזרת את הערפל סביב האופן בו לקוחות מייצרים אינטראקציה עם המותג – עד שלב הרכישה".

 

מהפכה בשיווק הרב-ערוצי בארגונים גדולים

הפלטפורמה מבוססת על תשתית ענן. ככזו, היא חסכונית במשאבי פיתוח וכוח אדם והחיוב תמורת השימוש בה נעשה בהתאם לניצול בפועל – ללא התחייבות מראש. באמצעותה תוכלו לבצע הצלבות מדויקות בין הלקוחות שהקליקו על הבאנר שלכם, עשו לייק לפוסט או ביקרו באתר ובדף הנחיתה שלכם, לבין הלקוחות שהגיעו לנקודת המכירה והתעניינו במוצר מסוים, תזהו את ערוצי המדיה המתאימים ביותר ותייצרו עבורם קמפיין פרסומי ייעודי אפקטיבי במיוחד. אם אתם מנהלי שיווק ודיגיטל בארגונים גדולים המקיימים פעילות שיווקית מרובת ערוצים בקרב אלפי לקוחות ביום, (רשת קמעונאית ארצית, אתר מסחר אלקטרוני וכדומה), תגלו עד מהרה כיצד Google Marketing Cloud תורמת לאיכות קבלת ההחלטות שלכם ולהצלחתכם העסקית. כל זאת בזכות יכולתה לחבר בין מקורות נתונים ולספק לכם תובנות מפתיעות.

 

התקדמו ל- Google Marketing Cloud עם אטומי.

 

למידע נוסף ולתיאום פגישה, צרו קשר!





שיתוף: