NILA

“מיקום אפס”: התוספת המפתיעה לתוצאות החיפוש של גוגל

ההגעה למקום הראשון בגוגל בביטוי רלוונטי לחברה או לעסק שלכם תמיד נחשבת כהישג נפלא, שיכול להקפיץ את כמות הכניסות האורגניות לאתר. מחקרים מראים כי ה-CTR  (יחס ההמרה לקליקים) עבור המקום הראשון בתוצאה האורגנית בגוגל הוא הסוס המנצח, שגורף בממוצע מעל ל-30 אחוזים מנפח החיפושים, פי 2 קליקים מהמקום השני, שנמצא מילימטרים ספורים מתחתיו. מדהים? כן. שווה השקעה של עשרות אלפי שקלים בשנה על קידום אורגני? בהחלט. האם כל זה הולך להשתנות?

The Knowledge Graph

הכירו את “Position 0”, או “מיקום אפס”, בתרגום פשטני לעברית. מדובר בתוצאה אורגנית שמופיעה בחלק העליון ביותר של מנוע החיפוש, לאחר ביצוע שאילתה מסוימת.

איך זה קורה? ובכן, לפני כשנתיים השיקה גוגל פרויקט שנקרא ” The Knowledge Graph”. המטרה של גוגל היא לספק את המידע לשאלות הגולשים בצורה הטובה ביותר, שאף בלא מעט מקרים תייתר עבורם את הצורך להקליק על תוצאה מסוימת.

למשל, הסתכלו על החיפוש בגוגל “טיסות לברצלונה”. עוד לפני שמגיעים לאתרים המספקים את הכרטיסים, תיפתח לכם רשימת טיסות שבועיות מתל אביב לברצלונה, עם החברות המציעות, האופציות וכדומה. זו דוגמא לגרף הידע של גוגל, שלוקחת שאילתות פופולאריות או נושאים נפוצים ונותנת להם מענה.

כך נראה גרף הידע בישראל כיום

כך נראה גרף הידע בישראל כיום

השימוש היעיל ביותר לנושא הזה הוא כאשר מדובר בשאילתה המנוסחת בצורת שאלה שאין לגולש צורך נוסף מלבד התשובה. למשל, “מתי ראש השנה 2018”. ברור שברגע שאנחנו מסתכלים על צילום המסך הזה, אין צורך להיכנס לאתרים הבאים.

חוסך קליקים מיותרים לגולש

חוסך קליקים מיותרים לגולש

עם זאת, החיפושים הם רבים ומגוונים מאוד, בכל יום נולדות מיליוני שאילתות ייחודיות בגוגל, כאלה שמעולם לא הוזנו בעבר במנוע החיפוש הפופולארי בעולם. ולכן, יהיו לא מעט שאילתות שגוגל נותנת להם מענה, אבל לא מקיף. זה נותן לנו כגולשים מענה חלקי ומשם נוכל להמשיך לתוצאות המוצגות בגוגל.

כאן נכנס לפעולה “מיקום אפס”. למעשה, גוגל ממסגרת את המידע שהיא מעניקה במסגרת גרף הידע ומובילה לאתר בר סמכא בתחום, שממנו נשאב המידע. הנה דוגמא מגוגל ארה”ב:

מיקום אפס. כך הוא נראה בגוגל בארצות הברית

מיקום אפס. כך הוא נראה בגוגל בארצות הברית

בגוגל ישראל אנחנו עדיין לא רואים את הצורה הזו של גרף הידע – אלא יש מידע על השאילתה ותו לא. עם זאת, כמו כל דבר בגוגל, יש עיכוב לא מבוטל בהגעה של חידושים מארצות הברית לישראל –  אבל בסוף הם מגיעים.

איך מתכוננים מראש לאפשרות הזו? אופציה שעשויה לקחת נתח עצום בכמות הקליקים בגוגל, בעיקר משום שהיא גם תהיה ממוקמת מעל התוצאות הממומנות בדף. ובכן – תוכן, תוכן ועוד תוכן.

אבל איזה סוג של תוכן?
כאן מדובר על תוכן, שיסייע לגולש למצוא בקלות את התשובה שלו. הרי רק ככה גוגל תאמץ אתכם ותציב אתכם ב”מיקום אפס”. לפי הדוגמאות הפופולאריות עד כה בגוגל, מדובר בכמה אופציות:

  1. רשימות ← סדר פעולות לביצוע. זה פורמט שמקל מאוד על הגולש לקבל את האינפורמציה.
  2. שאלות ותשובות ← כאן רצוי לבחור שאלות שיהיו רלוונטיות במיוחד ונחשבות לפופולאריות בגוגל. זו הזדמנות מצוינת להדגיש את החשיבות של מחקר מילות מפתח אינטיליגנטי.
  3. טבלאות ← גוגל מצליח לשאוב יפה נתונים שמוצגים בטבלאות. רק שימו לב לנראות הטבלה במובייל, זה תמיד נושא בעייתי.
  4. שימוש בסכמות ותגיות רלוונטיות ← הדגשת המידע לגוגל, זו פונקציה שתמיד מסייעת.

תוכן מגוון, מעניין ומועיל = יותר טראפיק
זו המהות של גרף הידע, אתרים איכותיים מספקים מידע מעניין ורלוונטי לגולש על התחום בהם הם עוסקים ועל ידי כך הופכים לברי סמכא. גוגל מזהה אותם ככאלה ומתגמלת אותם בתוצאות החיפוש בביטויים הללו.

ההערכות הן שהאתרים הללו לא רק מתוגמלים ב”מיקום אפס”, אלא גם במיקומים גבוהים נוספים בעשיריה הראשונה. בינתיים, נראה כי גוגל מאפשרת “כפל מבצעים”, שאתר יופיע גם ב”Position 0″ וגם בעמוד הראשון בביטוי רלוונטי.

אגב, לא אחת תיתכן אפשרות שאתר מסוים מקבל גם את “מיקום אפס” וגם את המיקום הראשון בתוצאות האורגניות בדף. זה באמת מדהים.
הנה צילום מסך, שהפך אותנו לרעבים במיוחד.

יש כפל מבצעים בגוגל. מיקומים 0 ו-1 ביחד

יש כפל מבצעים בגוגל. מיקומים 0 ו-1 ביחד

בשורה התחתונה, תחשבו על התוכן באתר שלכם. עליכם לתכנן אותו מראש בהתאם למחקר ביטויים פופולאריים ורלוונטיים עבורכם.

עליכם לספק לגולשים שלכם מידע אמיתי ורלוונטי, במקביל לביצוע אופטימיזציה. אם תדעו להציג לגוגל את התוכן בצורה הנכונה, לפתח ולשדרג אותו, לעדכן ולחדש, אז יש לכם סיכוי טוב לכבוש את המקומות הראשונים במנוע החיפוש וליהנות מגידול מרשים בטראפיק האורגני הרלוונטי לאתר שלכם.

אם את/ה רוצה להישאר עם יד על הדופק,

לדעת רק את מה שחשוב ולשמור על תיבת מייל שמחה ומאווררת...
זה בדיוק המקום להשאיר לנו פרטים. אנחנו נעדכן כשיהיה משהו חשוב

יכול לעניין אותך: