EN

מה משפיע על המשפיענים?

היום שימוש במשפיענים הוא בלתי נפרד מתמהיל הפרסום והשיווק, השימוש בהם הפך כבר מזמן מ- Nice to have  ל- Must have ואין מותג שמכבד את עצמו שלא מופיע בפיד אינסטגרם או בערוץ יוטיוב של משפיען עם עשרות ומאות אלפי עוקבים.

כמו כל הכלים השיווקיים שצמחו מהשטח והתפתחו למשהו משמעותי, בסופו של דבר חלים עליהם חוקי רגולציה, כך גם השיווק על ידי משפיענים שבהתחלה לא היה מוסדר במדיה החברתית מחוייב היום (בארה”ב) לפעול לפי הנחיות של ה-FTC (ועדת הסחר הפדרלית, גוף המקביל לרשות התחרות אצלנו).

 מצב פסיבי זה עשוי להתחיל להשתנות בקרוב:

ה-FTC פרסמה לאחרונה הודעה בה הודיעה כי משפיענים ברשתות החברתיות שלא יצהירו על פוסטים שיווקיים כי מדובר בפרסום עלולים לקבל קנסות ועונשים כספיים. ה-FTC מציינת בפרסום ההנחיות החדשות את ה-Instagram ו – YouTube כפלטפורמות הנפוצות ביותר שבהן מתרחשות הפרות הרגולציה וזה מכיוון שהן הפכו להיות הכלים העיקריים לקמפיינים של המשפיענים.

נכוןלעכשיו, מותגים ומשפיענים נדרשים לחשוף את כל התוכן הממומן ברשתות החברתיות, והכוונה היא כמובן לא “לקבור” את ההאשטג sponsored#  אי שם בעומק 25 ההאשטאגים האחרים. אלא להציג את העובדה הזו בצורה ברורה ולא מוסתרת.

האם הקנסות האלה יגיעו בקרוב אלינו? אין לדעת, אבל אנחנו תמיד ממליצים לכל לקוחותינו במיוחד בפרסום משפיענים תמיד להתנהל בשקיפות מול הצרכנים. מעבר לפן המשפטי, זה גם מעיד על האמינות של המותג ונותן לגולש הרגשה שהמותג אינו מזלזל באינטליגנציה שלו.

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!