NILA

אתגר בובות הראווה משתק את הרשת

אם עדיין לא נתקלתם בסרטון וידאו בו כל המשתתפים עומדים קפואים כמו בובות בחלון ראווה, כנראה שמשהו לא בסדר עם חיבור האינטרנט שלכם.
סרטונים המציגים עשרות אנשים עומדים ללא תנועה שוטפים את הרשת בשבועות האחרונים. במבט ראשון זה נראה קצת מבלבל, כאילו מישהו שכח לעדכן אותם שמדובר בצילום וידאו ולא סטילס, אך כיום כולם כבר יודעים, (ומי שלא – זה הזמן להתעדכן), מדובר באתגר הויראלי החדש שכובש את הרשת – אתגר בובות הראווה.
 
מהו אתגר בובות הראווה? MannequinChallenge#
“בובות הראווה” הוא אתגר וידאו ויראלי. בסרטונים, המתויגים תחת ההאשטג MannequinChallenge#, המשתתפים קופאים במקום כמו בובות בחלון ראווה בסיטואציות מאתגרות, בזמן שהמצלמה עוברת ביניהם ומתמקדת על כל אחד מהם ונוצר Flow מעניין בין כל ה”בובות”.

סיטואציות מאתגרות. אתגר הבובות בתיכון קולוני בארה”ב:

אתגר בובות הראווה – כיצד הוא התחיל?

כמעט כמו כל טרנד ויראלי ברשת, גם אתגר בובות הראווה החל על ידי בני נוער. קבוצת תלמידי תיכון מארה”ב העלתה בחודש שעבר קבוצת סרטונים בהם היא מצולמת כבובות ראווה בסיטואציות שונות. האתגר תפס תאוצה מהר מאד, והפך תוך ימים לטרנד עולמי.

מהו השיר המלווה את סרטוני האתגר?

ברוב הסרטונים מתנגן ברקע אותו השיר. מדובר בשיר Black Beatles של הצמד המוזיקלי ריי סרמורד. צמד ההיפ הופ יצר סרטון של האתגר בעצמו במהלך הופעה שלו, בו שיתפו פעולה הזמרים, הנגנים, הרקדנים ואפילו הקהל, שקפאו במשך מספר שניות במהלך ההופעה כדי לעמוד באתגר.

מי כבר הצטרף?

כולם. ילדים בבתי ספר, זמרים בהופעות וספורטאים באימונים. סלבריטאים שצילמו את סרטוני האתגר בביתם, ברחוב או במהלך הופעות, ועד מישל אובמה שהשתתפה באתגר יחד עם כוכב ה-NBA לברון ג’יימס. גם הילרי קלינטון, כשעוד הייתה מועמדת לנשיאות, הצטרפה לאתגר וצילמה סרטון במטוס הפרטי יחד עם בעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון ועם הזמר ג’ון בון ג’ובי.
קבלו כמה מהסרטונים היותר טובים של האתגר שסוחף את העולם.
הילרי קלינטון באתגר הבובות במירוץ לנשיאות:

אלן דג’נרס גייסה את וורן ביטי, אגדה הוליוודית מהלכת לסרטון האתגר שלה:

אתגר הבובות של מרצדס על השטיח האדום:

גם חברות ישראליות החליטו לרכב על הטרנד ויצרו סרטוני אתגר, כמו רשת קסטרו הישראלית שהפכה את צילומי קמפיין המעילים שלה לסרטון האתגר, טל ואביעד קיסוס וגם הסרטון המרגש שיצר הדים ברשת של מחלקת היולדות של בית החולים מאיר (צפיה למטה).
אתגר הבובות של טל ואביעד קיסוס:

בשבועות האחרונים ה-Mannequin Challenge זכה לכ-80 מיליון איזכורים ברחבי הרשת ולכ-900,000 סרטונים, מסרטונים שנוצרו על ידי גולשים פרטיים ועד לסרטונים של חברות מסחריות שהצטרפו לטרנד הויראלי.

לאן מוביל טרנד אתגר הבובות?

כמו תופעות רשת רבות לפניו, הפך אתגר בובות הראווה מעיסוק של בני נוער משועממים לגימיק שיווקי המיועד למבוגרים, שהמשיך וגלש לפרסומות טלוויזיה ולקמפיינים פוליטיים.

אך למרות התאוצה שצבר אתגר בובות הראווה, עדיין קשה לחזות האם הוא יזכה להכרה של אתגרים שקדמו לו, כמו ההארלם שייק למשל, שהיה אחד האתגרים הויראלים הגדולים ביותר, הן מבחינת כמות הצפיות בסרטונים, והן מבחינת האימפקט לו זכו המפרסמים שהשתמשו באתגר הויראלי לצורך בניית המותג שלהם.

ישנם אתגרים ברשת שנוצרים לקידום מטרה מסוימת. “אתגר דלי הקרח”, לדוגמא, נועד להעלות מודעות למחלת ה-ALS. הטרנד שאיתגר אנשים לשפוך על עצמם דלי קרח, הביא לכמות שיא של תרומות עבור המחקר של המחלה, שהובילו לפריצת דרך חדשה בטיפול במחלה. דוגמא זו מוכיחה שמלבד ההנאה, לכוחם של ההמונים ברשת עשויה להיות משמעות חברתית עצומה, אם רק נשכיל להשתמש בכוח זה בצורה חכמה ונכונה.

לאתגר בובות הראווה אין מטרה מוגדרת, ונראה כי נכון לעכשיו הוא מתבצע פשוט בשביל ההנאה שביצירת הסרטונים ומתיחת גבולות האתגר.

אולי זה הרצון לעצור את ההווה שניה לפני שהוא הופך להיסטוריה, ואולי זו הדרך שלנו לעצור ולנוח בעוד העולם משתולל סביבנו, אתגר בובות הראווה מצליח לתפוס את האנשים ומסתמן כפלטפורמה נוספת בה אפשר להציג את הקריאיטיביות שלנו, וכמו כל טרנד ויראלי קודם שכבש את הרשת, טומן בתוכו פוטנציאל לפרסום ברשת.

צפו באתגר הבובות המרגש שיצרו מחלקת היולדות בבית החולים מאיר:

אם את/ה רוצה להישאר עם יד על הדופק,

לדעת רק את מה שחשוב ולשמור על תיבת מייל שמחה ומאווררת...
זה בדיוק המקום להשאיר לנו פרטים. אנחנו נעדכן כשיהיה משהו חשוב

יכול לעניין אותך: