כל הילדים שרים רוקדים

TIKTOK הרשת החברתית הסינית שכובשת את העולם

כמה מכם מכירים את אפליקציית TIKTOK? סביר להניח שרובכם לא שמעתם עליה, אלה אם אתם ילדים בגילאי העשרה או הורים לילדים בגילאי העשרה. אבל יש סיכוי שאתם מכירים את האפליקציה בשם אחר, מפני שעד לפני שנה קראו לה בשם Musical.ly. בשנת 2018 קנתה את האפליקציה חברה סינית בשם בייטדאנס (ByteDance) שמצליחה איפה שרבות אחרות ניסו ונכשלו להפוך לרשת חברתית גלובלית ומצליחה.

TikTok מאפשרת למשתמשים להכין סרטונים קצרים (עד 60 שניות) שניתן לשתף עם קהל העוקבים שלך, בשנת 2018 במצעד ההורדות (העולמי) הגיע האפליקציה למקום הרביעי! מדובר ללא ספק בסנסציה עולמית מטורפת שמצליחה לחדור לא רק למערב, אלה לשבור את הסטיגמה של אפליקציה לילדים, ולהגיע גם למבוגרים, תהליך דומה מאוד קרה בעבר לאינסטגרם ואז לסנאפצ’ט שהצליחו לצאת מהמשבצת הזו. כדי שתבינו את ההצלחה ההיסטרית, ביולי האחרון הם הכריזו כי עברו את  רף חצי מילארד משתמשים בכל רחבי העולם.

מה סוד ההצלחה של האפליקציה? קודם כל בדומה לסנאפצ`ט יש לה ממשק ממכר שבנוי על סרטוני וידאו שניתן לערוך ולהוסיף להם פילטרים ומוזיקה לסרטון, בנוסף יש אפשריות מתקדמות במערכת כמו "דואט" שמאפשר לגולשים לצלם וידאו בצד וידאו נוסף, כלומר העוקב רואה חיבור של 2 סרטונים זה לצד זה.

במנוע של האפליקציה מוטמע מערכת AI מתקדמת שיודעת לתעדף את התנהגות הגולש, ולהציג תוכן שמותאם לו באופן אישי (בדומה לפייסבוק).

כמו כל האפליקציות הפופולאריות בקרב הגילאים הצעירים, גם TikTok ייצרה לא מעט סקנדלים ובעיות חוקיות. ממשלת אינדונזיה למשל חסמה את הגישה אליה באופן זמני מתוך דאגה לציבור ולתכנים הלא חוקיים שרצים במערכת כגון פורנו ותכנים שהוגדרו על ידם כ”חילול הקודש” לדברי הרשויות, כשלאחר שבוע החסימה בוטלה.

לפי פרסום בניו יורק טיימס האפליקציה לקחה מידע פרטי מילדים ללא רשות ההורים, ונקנסה ב-5.7 מיליון דולר מהרגולטור האמריקאי.

אחד הצעדים שעשתה האפלקיציה כדי לא למשוך יותר מידי אש, היא להעלות את גיל הכניסה לאפליקציה לגיל 13. כמו בכל אפליקציה ישנם כוכבי רשת מהארץ ומהעולם שלהם אלפי ואף מאות אלפי עוקבים, אז אם אתם רוצים לדעת איך עושים את זה נכון, כדאי שתלמדו את זה מהם:

LOREN GRAY
לורן גריי נולדה בפנסילבניה שבארה”ב בשנת 2002. בגיל 12 החלה את דרכה באפליקציית הליפסינק מיוזיקלי, היא משתמשת פעילה במיוזיקלי מ2015 ועד היום, נחשבת לאחת מה”מיוזריות” הבולטות ביותר בתחום. לאחרונה אף הוציאה סינגל בכורה עם חומר מקורי משלה

ליסה ולנה
תאומות זהות בנות 16 מגרמניה שהפכו בעקבות הסרטונים שהן מעלות באפליקציה לאימפריית טיקטוק שבעקבותיה הפכו לפאשניסטות שחברות האופנה רצות אחריהן שרק יילבשו את הבגדים שלהן באחד מהסרטונים עם מאות אלפי העוקבים.

אנה זק
הכוכבת הישראלית הגדולה ביותר שיצאה מאפליקציית המיוזיקל/טיקטוק. לזק יש מעל 4 מיליון עוקבים באפליקציה ומעל מיליון עוקבים באינסטגרם. לפי דו”ח של חברת הניטור והמדידה SpyTheNet לחודש מרץ 2017, זק הייתה במקום הראשון ברשימת הישראלים המשפיעים באינסטגרם, עם מיליון עוקבים, ו-85,000 אינטראקציות בממוצע לתמונה/וידאו.

לאחרונה זק חצתה את גבולות האפליקציה ובונה את עצמה כזמרת שלא רק עושה ליפסינק אלא כ”דבר האמיתי” ובאפריל האחרון הוציאה קליפ בשם TIK TOK כפרסומת לאפליקציה, כשהשיר עצמו כבר זכה ליותר מ-4 מיליון צפיות.

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!