EN

מי הרוויח ממשבר הקורונה?

פתגם מפורסם אומר שכל משבר הוא גם הזדמנות, ומשבר הקורונה הוא לא שונה. נכון, הרבה מאד עסקים בכל תחומי המשק בארץ ובעולם נאלצו לצמצם ואף לעצור את פעילותם. אבל יש גם עסקים שדווקא הרוויחו מהמשבר הזה.

עדיין  לא ברור האם נגמר המשבר, ולאן כולנו הולכים מכאן, אבל כבר היום ניתן לראות בצורה ברורה השפעה ברורה של משבר הקורונה על מגמות בולטות במספר תחומים עסקיים, הנה כמה חברות ותחומים שהצליחו לנצל את ההזדמנות שסיפק המשבר. 

e-Commerce

בעקבות המשבר כל תחום המסחר האלקטרוני ברשת חווה זינוק אדיר בביקושים לפתיחת חנויות מסחר מקוונות ומנגד מספר בלתי נתפס של רכישות. ענקיות תחום המסחר האלקטרוני בארה”ב ADOBE, SHOPIFY ו-  PAY PAL, מדווחות כי מבול הקניות המקוונות והביקושים של חודש אפריל כולו משתווה רק לרמה של בלק-פריידי (בארה”ב כמובן). מנתונים שהתקבלו מהחברות הללו רכישת מוצרים אלקטרוניים עלתה ב-58% ורכישת מוצרי המזון ברשת יותר מהכפילה את עצמה ואף שילשה את עצמה במתווה של איסוף מהחנות. באופן כללי ההערכה הגסה לתקופה זו היא מעל טריליון עסקאות ברמה העולמית.

גם WIX הישראלית מדווחת על גידול של 25%-26% מהרבעון המקביל והמנייה שלה נמצאת בשיא של כל הזמנים לאור הביקוש הגובר להקמת אתרי מסחר במהירות.

הכרזה מעניינת בנושא הגיע מ-facebook שמגבירה באופן משמעותי את הפעילות שלה והכריזה על האפשרות לשלב eCommerce  בתוך הפלטפורמה שלה, הרחבנו על כך בכתבה הבאה>

שיאי מכירות של כל הזמנים

בראשון במאי דיווחה PAY PAL על שיא עסקאות שלא נראה מעולם ועקף את את בלאק פריידי וסייבר מאנדי של 2019 ביחד! החברה מדווחת על רבע מליון משתמשים חדשים מדי יום וסה”כ 7.4 מיליון לקוחות חדשים רק באפריל שהובילו לעלייה חדה של 35% בהכנסות החברה בחודש זה.

ZOOM – המלכה של הנשף

אי אפשר לדבר על המרוויחות של משבר הקורונה בלי להזכיר את מלכת הבידוד: ZOOM

הקדשנו לה כתבה נרחבת עוד בתחילת המשבר, ניתן לקרוא כאן >

אפליקציית שיחות הוידאו האמריקאית היא החברה שהמשבר הטיב איתה מכולם, החברה, שקיימת לא מעט שנים בתחום (מאז 2011) עם מוצר שאין לו יתרנות משמעותיים ביחס למתחרים (ויש לא מעט כאלה), הייתה מוכרת וחביבה בעיקר על חברות ואנשי הייטק.

אך, כפי שכולנו יודעים, המשבר הפך אותה לפלטפורמת שיחות הוידאו המוכרת ביותר בעולם, ובכך סיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם עלייה של 135% במחיר המנייה (מתחילת השנה). מספר המשתמשים באפליקציה  קפץ ב2000%, נכון לעכשיו יש באזור ה-200 מיליון משתמשים והמספרים ממשיכים לעלות. ההצלחה של זום גורמת לשאר השחקניות החזקות לנסות ולנגוס בשוק השיחות המקוונות וכל השחקניות הגדולות בשוק: גוגל, פייסבוק, סיסקו ועוד הכריזו על כלי וידאו חדשים או שיפרו משמעותית את הכלים הקיימים שלהן.

הפרט הכי מעניין ומדהים בעניין ZOOM, הוא שבכמה שבועות בודדים היא הצליחה לעקוף ברמת השימוש את Skype הותיקה, החברה בבעלות ענקית התוכנה Microsoft שבמשך העשור האחרון היתה שם נרדף לשיחות וידאו ברשת ואיכשהו לא הצליחה למנף את היתרונות והמשתמשים שצברה במשך שנים.

פייסבוק

בין חודש פברואר למרץ כמות המשתמשים ברשת החברתית זינק ב-2.5% (עלייה של 5.7 מיליון משתמשים בארה”ב בלבד), אחד הנתונים המעניינים ביותר שקשור ישירות לקורונה הוא הזינוק האדיר בהצטרפות של משתמשים בני הגיל השלישי עם יותר משישה מיליון משתמשים חדשים כשהנתח העיקרי של נתון זה הן נשים בגילאי 65+ וברור למה, הצורך להשאר מעודכנים ולהשאר בקשר מתמיד עם המשפחה והקהילה הוביל את הקהלים החדשים האלה לפייסבוק ולעוד רשתות חברתיות.

לסיכום, קשה לדעת לאן “השוק” הולך מכאן, דבר אחד די ברור, חברות שלא ידעו להתקדם, להסתגל לסיטואציות חדשות ולחפש פתרונות מהירים לבעיות, יתקשו להתקיים תחת חוקי המשחק החדשים. 

 

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!