האם אתם מנהלי שיווק בחברה גדולה שמשקיעה מאות אלפי שקלים בקמפיינים דיגיטליים – אבל מתקשים להראות להנהלה עד כמה ההשקעה באמת מעלה את המודעות למותג? האם אתם נתקלים לא פעם בשאלות כמו "איך אפשר לדעת אם הקמפיין עבד גם אם לא הייתה קפיצה מיידית במכירות?" או "איך נדע איזה מסר פרסומי יצר אפקט תודעתי חזק יותר?"
הכירו את Brand Lift , כלי מחקרי שמספק תובנות בזמן אמת על איך קמפיינים משפיעים על תפיסת הצרכנים. בניגוד למדדים מסורתיים כמו CTR או CPA, הכלי Brand Lift מאפשר להבין שאלות עומק כגון:
- האם אנשים מזהים את המותג?
- האם הם זוכרים את הפרסומת?
- האם הם שוקלים לרכוש?
למה לא מספיק למדוד הקלקות והמרות?
בעולם שבו כל קליק וכל המרה ניתנים למדידה, מנהלי השיווק המנוסים יודעים שהדרך לנאמנות ארוכת טווח עוברת דרך מדדים של תודעה, העדפה ואמון. מתוך הבנה זו, הקמפיין הפרסומי נבחן לפי יכולותיו –
- להיכנס לראש של הלקוח עוד לפני רגע הקנייה.
- ליצור רגש חיובי ולבנות אמון לטווח ארוך.
- לבסס את המותג כברירת מחדל כשמגיע רגע ההחלטה.
מה זה בעצם Brand Lift?
Brand Lift הוא מדד שמסייע להבין כיצד קמפיין פרסומי משפיע על התפיסה של הצרכנים כלפי המותג.
במקום להתמקד רק במספרים כמו CTR או ROAS, Brand Lift בודק שאלות אסטרטגיות:
- האם הקמפיין העלה את מודעות המותג?
- האם הלקוחות זוכרים את המותג טוב יותר?
- האם הם שוקלים לרכוש ממנו בעקבות החשיפה?
כך מתקבלת תמונה שלמה יותר – לא רק כמה אנשים לחצו, אלא כמה באמת השתכנעו.
איך עובד Google Brand Lift?
הדרך הנפוצה ביותר היא באמצעות Google Brand Lift, שפועל כך:
- הקהל מתחלק לשתי קבוצות:
- קבוצת החשיפה שנחשפה למודעה.
- קבוצת ביקורת שלא נחשפה.
- לשתי הקבוצות מוצג סקר קצר – למשל:
- "האם שמעת על המותג X?"
- "איזה מותגים עולים לך לראש כשאתה חושב על קטגוריה Y?"
ההפרש בין שתי הקבוצות הוא ה-Brand Lift – כלומר העלייה המוכחת במודעות או בשיקול רכישה. על פי מדריך המדידה של Zappi, "אם 48% מהקהל החשוף זוכר שראה את המודעה שלכם, ו-36% מקבוצת הביקורת אומרים אותו דבר, זה Brand Lift של 12 נקודות בזכירות".
מקרה בוחן – שימוש ב-BRAND LIFT להבנה עמוקה יותר של קמפיין פרסומי ושיפור ביצועיו
יצאנו בקמפיין עבור חברת שירותי חברת אינטרנט חדשה שהתמקד בהעלאת המודעות למותג באמצעות פלטפורמות AWARENESS כמו טיקטוק ויוטיוב. המכירות המיידיות לא הראו שינוי משמעותי, מה שעשוי היה להדאיג את ההנהלה, אך באמצעות הכלי Brand Lift, הוכחנו כי הקמפיין השיג עלייה של 20% במודעות למותג ושיפור של 7% במספר הצרכנים ששקלו לעבור אליהם. במקום להציג מכירות נמוכות, הראינו להנהלה שההשקעה שלהם בנתה בסיס איתן למכירות עתידיות. גישה זו התקבלה באמון רב, והצוות השיווקי קיבל אור ירוק לנהל קמפיין המשך. קמפיין זה, שכבר פנה לקהל שהכיר והעריך את המותג, הציג ROI גבוה בהרבה, והוכיח שבניית מותג לטווח ארוך היא המפתח להצלחה.
BRAND LIFT בשנת 2025 – הרבה מעבר ל- GOOGLE ADS
בעוד ש־Google ממשיכה להוביל, היום ניתן למדוד Brand Lift במגוון פלטפורמות:
- סושיאל מדיה: Meta מאפשרת בדיקות Brand Lift מובנות בפייסבוק ואינסטגרם, וכן ניתן למדוד בטיקטוק.
- Out of Home דיגיטלי: סקרים מקוונים לאחר חשיפה לשלטי חוצות חכמים.
- מודעות מובייל: מדידה בזמן אמת של אפקט מודעות באפליקציות.
- מודלים מבוססי AI: ניתוח שיחות גולשים, טקסטים ותגובות ברשתות – ללא צורך בסקר ישיר.
קייס סטאדי: מדידת קמפיין שילוט חוצות למותג נדל"ן
חברת נדל"ן יוקרתית השקיעה בקמפיין שלטי חוצות במרכז תל אביב במטרה להעלות את המודעות לפרויקט מגורים חדש. כדי להוכיח את יעילות ההשקעה האופליין, השתמשנו בכלי Brand Lift. באמצעות סקרים ממוקדים לקהל שנחשף לשלטים (על בסיס נתוני מיקום), הראינו עלייה של 15% בזכירת שם הפרויקט ועלייה של 10% בשיקול הרכישה.
הנתונים האלו איפשרו לנו למנף את הקמפיין בדיגיטל: יצרנו קהלים מותאמים אישית והפנינו אליהם מסרים שיווקיים ספציפיים. כתוצאה מכך, נרשמה עלייה של 30% בחיפושים אורגניים, ועלויות ההמרה בדיגיטל ירדו ב-25%, מה שהוכיח שההשקעה בשלטי החוצות תרמה באופן ישיר וניתן למדידה להצלחת הקמפיין כולו.
למה זה קריטי במיוחד למותגי B2C גדולים?
חברות B2C גדולות משקיעות תקציבי ענק במדיה, ובלי Brand Lift קשה להוכיח את הערך האמיתי של ההשקעה. על פי מחקר של Capacity Interactive על YouTube, חברות שמשתמשות במדידת Brand Lift מצליחות להראות ROI טוב יותר על הקמפיינים שלהן.
- הוכחת יעילות: מאפשר להראות להנהלה נתונים ברורים על אפקטיביות הקמפיין.
- אופטימיזציה חכמה: להבין איזה מסר/קהל ייצר הכי הרבה Brand Lift ולתקן תוך כדי ריצה.
- תובנות עומק: לקבל פידבק איכותני מהצרכנים עצמם, ולא רק מהדאטה הטכני.
מתי Brand Lift לא מספיק – ומתי כדאי לשלב כלים נוספים
למרות ש־Brand Lift מספק תמונה חשובה על מודעות ותפיסת הצרכנים, הוא לא תמיד מספיק לקבלת ההחלטות השיווקיות המלאות. ראשית, מדובר במדד תודעתי שאינו משקף בהכרח התנהגות בפועל – ייתכן שהצרכן זוכר את המותג אך עדיין יעדיף מתחרה בעת רכישה. בנוסף, Brand Lift מתמקד בעיקר בתקופת הקמפיין ובמדידה נקודתית, ולכן הוא פחות מתאים להבנת מגמות לטווח ארוך. במקרים כאלה, שילוב כלים נוספים כמו מודלי Attribution, ניתוח מסעות לקוח (Customer Journey Analytics) או מחקרי נאמנות (Loyalty Studies) מספק תמונה רחבה יותר. כך ניתן לחבר בין השפעת הקמפיין על התודעה לבין ביצועי המכירות בפועל, ולהבטיח קבלת החלטות מדויקות ומבוססות נתונים.
לסיכום: Brand Lift הוא לא Nice to Have – אלא חובה
המותגים שמובילים היום את השוק הם אלה שלא מסתפקים רק בהצגת המודעות שלהם, אלא דואגים שהמסר ייחרט בזיכרון הצרכן.
Brand Lift מאפשר:
- למדוד את ההשפעה התודעתית של הקמפיין.
- להבין לעומק איך הלקוחות תופסים אתכם.
- ולבסס מותג חזק, זכיר ואמין לאורך זמן.
איך אנחנו ב-atomi עושים את זה
במחלקת ניהול המדיה של atomi אנחנו עובדים עם מתודולוגיה שמבוססת על ניסיון מצטבר בעבודה עם מותגים B2C גדולים. אנו משתמשים בכלי המדידה המתקדמים של Google ופלטפורמת Meta Business ליישום Brand Lift מקיף-
- הגדרת מטרות מדויקות עוד לפני הקמפיין.
- בניית תוכנית מדיה שמאפשרת מדידה אפקטיבית של Brand Lift.
- הפקת סקרים מותאמים והצלבתם עם נתוני דאטה.
- מתן דוחות שקופים עם מסקנות אופרטיביות להמשך.
מוכנים למדוד את ההשפעה האמיתית של המותג שלכם?
כעת, כשהבנתם עד כמה Brand Lift הוא כלי חיוני להבנת ההשפעה של קמפיינים שיווקיים, הגיע הזמן ליישם את זה הלכה למעשה. ניהול קמפיינים מבוססי Brand Lift, החל משלב התכנון ועד לניתוח התוצאות, דורש מומחיות וניסיון. צוות המומחים שלנו במחלקת ניהול המדיה של atomi מתמחה בבניית אסטרטגיות שיווק דיגיטלי המתמקדות במדדי Brand Lift, ומתאימות במיוחד ללקוחות B2C גדולים. אנו נלווה אתכם לכל אורך התהליך, החל מהגדרת מטרות הקמפיין ועד לקריאת הנתונים וקבלת תובנות מעשיות, כדי להבטיח שההשקעה שלכם בשיווק תניב לא רק מכירות, אלא גם צמיחה משמעותית ועמידה של המותג.
____________________________________________________________________________
אמיר ריטר הוא אסטרטג שיווק דיגיטלי מנוסה עם למעלה מ-10 שנות ניסיון. הוא מתמחה בבנייה וניהול צוותי SEO, פיתוח אסטרטגיות ממוקדות לקוח והטמעת מערכות אנליטיקס מתקדמות (כמו GA4) במטרה להגביר נוכחות דיגיטלית ולשפר את ביצועי העסק. אמיר מוביל מהלכים מבוססי נתונים, עם התמקדות בשיפור יחסי המרה (CRO) ומינוף נתונים כדי להניע צמיחה עסקית.