brand lifting

Brand Lift 2.0 מגיע להרים את המותג שלכם

גוגל משפרת brand lift הכלי למדידת השפעת קמפיין הווידאו על המודעות למותג שלכם

מה זה Brand Lift?

Brand Lift הוא כלי של גוגל שמטרתו למדוד את השפעת הקמפיין על המודעות למותג. המדידה מתבצעת באמצעות שאלון שהמשתמשים מקבלים בו עליהם לענות על שאלות שמתקשרות למותג.

הדוגמא הנפוצה ביותר היא שאלה בנוסח “פרסומת לאיזה מותג ראית לאחרונה?” כאשר צריך לבחור אחת מארבע אפשרויות. השאלון מוצג למשתמשים שראו את הפרסומת אותם גוגל מכנה בשם lifted users ומשתמשים שלא ראו אותה כקבוצת ביקורת ותוצאות הסקר מראות איך הפרסומת השפיע על המודעות למותג. כך שאנו מקבלים תמונה מדויקת על מידת החשיפה והיכולת של כלי ה brand lift להעלות את המותג שלנו ל -TOM של הלקוח.

מדוע הוא חשוב?

מומחים לשיווק אוהבים לצטט את המשפט המפורסם של ג’ון וונאמייקר: “חצי מהכסף שאני מוציא על פרסום בוזבז, אני פשוט לא יודע על איזה חצי מדובר”. משפט זה שייך לתקופה שבה אמצעי המדיה המסורתיים (עיתונות, רדיו וטלוויזיה) היו מאוד דומיננטיים ולא הייתה האפשרות לדעת מי בדיוק נחשף לפרסומת שלכם ומה הייתה הפעולה שלו בעקבות אותה החשיפה.

כיום קמפיינים דיגיטליים יכולים להימדד במדויק עד רמת הרכישה אם היא מתבצעת אונליין. ניתן לדעת בדיוק איזה קליק הביא לפניה/מכירה, או במילים אחרות מה ה- ROI (החזר על ההשקעה) על תקציב הפרסום הדיגיטלי. אבל מה שלפעמים שוכחים, שישנה השפעה עקיפה גם על רכישת אופליין, ועל המודעות למותג שלא תמיד ניתן למדוד בקלות. ברנד ליפט נותן לנו KPI נוסף (מדד ביצועים מרכזיים) מכיוון שהעלייה במודעות למותג משפיעה על כל המוכנות לרכוש גם בזירה הלא דיגיטלית.

נבחן את המקרה הבא:

משתמש ראה מודעת וידאו למשקה חדש ב-YouTube אך לא הקליק עליה, למחרת כשרצה לקנות משקה, העדיף את המשקה שראה בוידאו. אותו קונה העדיף את המשקה מכיוון שהחשיפה למותג דרך המודעת וידאו השפיעה עליו, קרי הקמפיין היה אפקטיבי. ההשפעה הזו היא בדיוק מה שאנחנו מודדים על ידי השימוש בכלי ה-Brand Lift ובעצם סוגרת לנו את הפער או עונה על השאלה –  האם הפרסום הצליח או לא הצליח לבצע את ההעדפה לאותו המשקה או לפחות תמך בהחלטת הקניה הסופית.

אז מה חדש בגרסת 2.0

בגרסא 1.0 המפרסם היה צריך ליצור קשר עם נציג גוגל, להשקיע תקציב גדול ומוגדר, ולהמתין לאישור הנציג לפני שעלה עם הקמפיין. זמן יקר שלא תמיד קיים בעולמות הפרסום. כשגרסת 2.0 Brand Lift היא Self Serve כלומר, הכלי נמצא בחשבון עצמו

 

היתרונות העיקריים:

  • גמישות בביצוע הסקר המאפשר להעלות אותו מתי שרוצים בין אם מדובר לפני A/B טסטינג או אחריו.
  • פשוט לביצוע והטמעה, אין צורך ליצור קשר עם נציג גוגל.
  • אפשר למדוד מספר קמפיינים עם סקר ברנד ליפט אחד (במידה ומדובר באותו מוצר, יש יותר דאטא שמדייקת את התוצאות).
  • בחשבון הפועל באמצעות Brand Lift ניתן לראות את מספר ה-lifted users והעלות שלהם.
  • אפשר לראות את תוצאות הסקר באופן ישיר ללא צורך לחכות לדו"ח של גוגל.

לפי נתונים שנמצאים בגוגל ישנה מעורבות גבוהה של אלפי גולשים שעונים על סקרי ה Brand Lift. לכן כלי זה יכול לשמש כפתרון זול מהיר והרבה יותר נוח מאשר ללכת לסוקרים ולמחקרים חיצוניים. דבר שיכול לעזור לנו לקבל תמונה בזמן אמת על מצב הקמפיין ואף לעזור לנו לחדד את המסרים כדי להגיע בסופו של דבר למיקסום מטרות הקמפיין.

RELATED POSTS

No data was found
בודק...