5 דרכים לחיזוק נאמנות לקוח באמצעות Marketing Automation

חיזוק נאמנות לקוח – מסטוץ, לסיפור אהבה.

נאמנות לקוח, כהגדרתה, הינה תוצאה של אינטראקציות רגשיות חיוביות חוזרות ונשנות עם המותג. אינטראקציות אלו הן ליבת הפעילות של מתודולוגיית ה-Marketing Automation המאפשרת לכם ליהנות מלקוחות נאמנים יותר שקונים יותר. הרבה יותר.
"נאמנות לקוח", אותו ערך חמקמק שכולנו, כאנשי שיווק, מנסים לשייך לארגון או למותג שלנו, הוא מהמרכיבים האסטרטגיים החיוניים ביותר להצלחה עסקית. עם זאת, בשנים האחרונות, הצורך בגיוס לקוחות חדשים בכל דרך ובכל מחיר תפס את קדמת הבמה והפך את נאמנות הלקוחות ליעד שאומנם נראה מצוין בתוכנית השיווקית האסטרטגית, אך אינו זוכה להקצאת משאבים בשטח.
אם נחזור רגע לשיעור הראשון בשנה א' בביה"ס לשיווק, ניזכר שעלות גיוס לקוח חדש גבוהה עשרות מונים משימור לקוח קיים. למעשה, שימור של 5% מהלקוחות הקיימים, יכול להגדיל את הרווח הכולל של הארגון בעשרות אחוזים! אז מדוע רובנו מעדיפים לרדוף אחר לקוחות חדשים? מאותה סיבה שנוח לנו יותר להתאהב מחדש, מאשר לשמר זוגיות ארוכת שנים…

נאמנות לקוח – אמצעי בידול רב עוצמה

אנחנו לא יודעים כיצד להגיד לכם את זה, אבל רוב הלקוחות מתקשים להבין את ההבדלים בין השירות או המוצר שלכם לזה של המתחרים. מה שיכול לעזור ולייצר בידול ביניכם הוא "חווית המותג": המסע שעובר הלקוח מהחשיפה הראשונה להצעת המכר, דרך תהליך הרכישה על כל שלביו ועד החוויה לה הוא זוכה אחרי הקנייה. רצף התרחשויות זה, יקבע האם הוא יהפוך ללקוח מזדמן, או לחסיד מושבע של המותג שלכם.
שימור לקוחות קיימים באמצעות הגברת נאמנותם, הוא ממנועי הצמיחה העסקיים החזקים ביותר: בלקוחות אלו כבר השקעתם מאמצי מכירה רבים, הם מכירים את המותג או השירות שלכם, מאמינים בו ובערך שהוא מספק להם ולא פחות חשוב, הם מעדיפים להימנע מהטרחה הכרוכה במעבר לפתרון חלופי. לכן, כל מה שנותר לכם הוא לטפח את הלקוחות היקרים הללו, לזהות מידית כל צורך חדש שנוצר בקרבם, להציע להם הצעות שמתאימות להתנהגותם הצרכנית, לעולמות התוכן ולסגנון החיים שלהם וכך להגדיל, בקלות יחסית, את סל הקניות שלהם.
נשמע מסובך? עם טכנולוגיות האוטומציה השיווקית, הכל אפשרי.

MA הופכת לקוחות נאמנים לממליצים

Up-sell, Cross-sell… לא משנה מהי המטרה השיווקית שלכם, מתודולוגיית ה-Marketing Automation שלנו הופכת את משימת נאמנות הלקוחות הקיימים והפיכתם לממליצים, לזמינה, פשוטה ואפשרית מתמיד. בעזרת MA תפלחו את הלקוחות לסגמנטים ברורים ותבינו טוב יותר איזה סוגי תכנים מועדפים עליהם ובאיזה ערוצים עליכם להשתמש. כמו כן, תקבלו כלים לניטור וניתוח המאמצים השיווקיים שלכם בזמן אמת ובסופו של דבר, תעניקו ללקוחותיכם חווית מותג שתבדל אתכם מהמתחרים ותכניס אותם ל"לולאת הנאמנות":

לקוחות שביצעו אצלכם רכישה ראשונה מוצלחת, מצפים מכם לחדש ולהפתיע אותם שוב ושוב, לקראת החלטת הקנייה הבאה שלהם. מקור: McKinsey

5 דרכים ליצירת נאמנות לקוחות בעזרת MA

שימוש נכון ומקצועי ביכולותיה של מתודולוגיית ה-MA, יעצים את יחסי הגומלין שלכם עם לקוחותיכם, יסייע לכם ללמוד את עולמם ויאפשר לכם ליצור בקרבם נאמנות לקוחות אמיתית וארוכת טווח, הניתנת לניטור ומעקב:

  1. פילוח, דירוג וטיפוח הלקוחות
    חברות המשכילות ליצור נאמנות גבוהה בקרב לקוחותיהן, נהנות משיעור צמיחה כפול מאשר המתחרים. באמצעות MA תוכלו לפלח ולדרג את הלקוחות על פי רמת הנאמנות, ליצור מסלולי טיפוח שונים לכל סגמנט, לגלות מה הלקוחות מרגישים כלפי המותג או הארגון שלכם ולפעול בהתאם.
  2. הגדלת מעגל הממליצים
    הפניות והמלצות מלקוחות קיימים, הן מקור גדול ושופע ללקוחות חדשים. בעזרת MA תוכלו לקבוע מי הם הלקוחות בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לשמש כממליצים וליצור עבור קהל יקר ערך זה, תוכניות תמריצים ייעודיות.
  3. חווית קניה בהתאמה אישית
    בין אם אתם חברת e-commerce או בין אם נשענים על Call Center כאמצעי שיווק ומכירה, אפשרי ומומלץ לייצר באמצעות MA, פרסונליזציה למוצרים שאתם מציעים לצרכן. כך תזהו את התוכן הנכון ביותר שיש להעביר לכל לקוח ולקוח ותעשו זאת בתזמון האופטימלי. בנוסף, מידע זה ישמש אתכם ליצירת פרופיל ללקוחות או לסגמנטים השונים ומכאן, תוכלו ללמוד את אופי המסרים והתכנים שעליכם להפיץ ללקוחות פוטנציאלים חדשים, עם פרופיל דומה.
  4. כל המידע ליצירת חווית לקוח
    שימוש חכם בנתונים שנאספו בפעילות ה-MA, מספק לכם הצצה נדירה לנפשם של הלקוחות: מה מניע אותם ומה מפחיד אותם? אילו מסרים מושכים את תשומת ליבם? מה מוביל אותם לקבלת החלטת רכישה?
    מהלכי טיפוח שלאחר המכירה המבוססים על המידע המצטבר, יספקו ללקוחות את הערך המוסף שהם מחפשים במותג או בארגון, יגבירו את נאמנותם ויהפכו אותם למומחים למותג ולשגרירים שלו ברשתות החברתיות.
  5. פיתוח נאמנות, עוד לפני המכירה!
    בנוסף ליכולתה לחזק את נאמנותם של הלקוחות הקיימים, MA מאפשרת לכם לדרג את הלידים הנכנסים לפי האיכות והאפקטיביות שלהם. כך תוכלו לקבוע בקלות מי הם הלקוחות הפוטנציאלים המגלים מעורבות בתוכן שלכם ומי מביניהם בשל לתהליך של מכירת תוספות, שדרוגים ושירותים נלווים (Up-sell), או מכירת מוצרים מקטגוריה אחרת (Cross-sell).

לסיכום:
מתודולוגיית ה-MA מהווה פתרון מושלם למשווקים כמוכם, המעוניינים בחיזוק נאמנות לקוחותיהם. עם MA תיצרו אינטראקציות חוזרות ונשנות בין הלקוחות לבין המותג ותספקו להם חווית מותג חיובית בכל שלבי הרכישה ואחריה, באמצעות תוכן איכותי ומתן ערך מוסף – לכל אורך הדרך.
רוצים ליהנות ממנוע הצמיחה העוצמתי הנקרא "נאמנות לקוחות"? ישמו את יכולות ה-MA בארגון שלכם! רוצים לדעת יותר? דברו איתנו.

RELATED POSTS

No data was found
בודק...