EN

שקיעתו של
ה- Universal Analytics

עדכון גוגל אנליטיקס: נקבע תאריך ההורדה של Universal Analytics, מיולי 2023 GA4 יהיה האופציה היחידה

גוגל הכריזה כי יוני 2023 יהיה תאריך הסיום של Google Universal Analytics, מה שאומר שהחל מיולי 2023, המערכת הותיקה תפסיק לאסוף נתונים. בנקודת הזמן הזו, Google Analytics 4 (GA4) תהיה המערכת הזמינה היחידה למעקב אחרי נתוני האתר / האפליקציה מבית גוגל.

במילים של גוגל:

“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023,
and 360 Universal Analytics properties will stop processing new hits on October 1, 2023.
After that, you’ll be able to access your previously processed data in Universal Analytics for at least six months.”
“All standard Universal Analytics properties will stop processing new hits on July 1, 2023″ = Your website tracking powered by Universal Analytics will automatically shut down on July 1, 2023.”

קצת היסטוריה: בין Universal Analytics ל- 4 Google Analytics

בשנת 2005 גוגל השיקה את Google Analytics כלי שנועד לנטר את פעילות באתרי האינטרנט השונים – מספר משתמשים, דפים בהם ביקרו, המרות ועוד. זהו כלי האנליזה המרכזי של גוגל שהפך לאורך השנים לכלי המדידה המרכזי של אתרי אינטרנט.

אבל מאז 2005 האינטרנט השתנה, ה Mobile Web נכנס לתמונה ובשנת 2019 גוגל השיקה את GA4, כלי מדידה חדש שבדומה לגוגל אנליטיקס המוכר, ביצע מדידות מבוססות אירועים באתרי אינטרנט. החידוש הגדול ב- GA4 היה שהוא יכול היה לנטר פעילות גולשים במקומות שונים. כלומר, לעקוב אחרי המשתמשים שעוברים מאתר האינטרנט לאפליקציה של אותה חברה ולהפך.

לראשונה בכלי המדידה של גוגל, עסקים יכלו לראות את המשתמשים במספר פלטפורמות מקבילות, במקום באתר בלבד.

למרות שגוגל אנליטיקס 4 זמין מאז שנת 2019, חברות רבות המשיכו להשתמש ב- Universal Analytics, היו לכך שלוש סיבות מובילות. הראשונה, לעסקים רבים יש אתרי אינטרנט אבל אין להם אפליקציות ולכן לא הייתה להם סיבה משמעותית לעבור. השניה, יש כלים רבים המתממשקים ל- Universal Analytics – כמו CRMs או פלאגאינים שונים, שעדיין (נכון למרץ 2022) לא מתממשקים ל- GA4 וזהו עוד גורם המעכב את המעבר ל- GA4.
השלישית, GA4 נכון להיום, הוא כלי מדידה יותר חלש ופחות מפותח Universal Analytics.

אז מה עכשיו?

גוגל קבעה את תאריך הסיום ל- Universal Analytics ובעצם מכריחה את מי שמשתמש Universal Analytics לעבור ל- GA4 עד יוני 2023. במידה ולא תעשו זאת, הבקרה על האתרים שלכם תיפגע באופן משמעותי.
חשוב לדעת – המעבר מ- Universal Analytics ל- Google Analytics 4 הוא לא אוטומטי – זה לא יקרה אם לא תבצעו אותו בעצמכם או ע”י צוות המתמחה בתחום.

איך מבצעים את המעבר?

כדי לבצע את המעבר בצורה מסודרת, יש להכין רשימה יסודית של כל האירועים/המרות (או מידע נוסף) אחריו אתם עוקבים בכלי האנליטיקס הנוכחי. בנוסף, יש לראות אילו כלים חיצוניים מתממשקים לאנליטיקס, בין אם מדובר ב- CRM (מערכת לקשרי לקוחות), פלאגאינים מאתרי וורדפרס או כל דבר אחר.

יש לוודא שכל הכלים זמינים גם ב- GA4. אם לא, צריך לבדוק איך מעבירים את הנתונים שהם אוספים וליישם זאת ב- GA4. כאמור, המעבר צריך להתבצע עד יוני 2023. אבל אם תרצו יכולת להשוות את 2023 ל 2024 תצטרכו כבר להטמיע עד סוף 2022. בכל מקרה, אנחנו ממליצים כבר עכשיו להתחיל להטמיע GA4 ולבחון את המידע שאתם אוספים על מנת שבמעבר הצפוי לא תאבדו נתונים חשובים.

כמה מילים לסיכום

אם אתם תוהים מדוע גוגל מכריזה על המעבר של GA4 ומודיע כי הנתונים יהיו זמינים לכם ביוניברסל אנליטיקס רק חצי שנה לאחר מכן, התשובה היא תקנות ה GDPR והגבלות פרטיות.

גרסת ה- GA4 נוצרה כאמצעי לצמצם את היכולת שלכם לאסוף נתונים נוספים בשם הפרטיות של המשתמשים.
כלומר, בעתיד הקרוב אתם תדעו פחות על המשתמשים שלכם באתר ובאפליקציה, כי גוגל לא יתנו לכם.

לכן, חשוב כבר עכשיו לתכנן את המעבר ל GA4 ובנוסף, להתחיל לחשוב על גישה חדשה לאיסוף נתונים ולבנות אצלכם את היכולת לאסוף ולנתח נתונים ללא תלות בכלים של צד ג”.

העדכון של גוגל בנוגע להפסקת פעילות Universal Analytics בסוף יוני 2023 תזרז את המעבר של רבים ל- Google Analytics 4. מעבר מסודר בצורה שתמשיך את איסוף הנתונים של האתר/ים ללא הפרעה דורשת מעבר יסודי ומסודר ל- GA4.
אנחנו מדגישים שוב כי המעבר לא יתבצע הצורה אוטומטית ויש לבצע זאת באופן עצמאי או בעזרת חברה מתמחה.

יכול לעניין אותך:

חווית משתמש

האם לאתר שלכם יש חווית משתמש (UX) טובה?

המאמר הזה יעסוק בחוויית המשתמש (User Experience) באתרי אינטרנט. לפני שנצלול לנושא, נתחיל בהסבר קצר של מושגים הקשורים לעולם חווית המשתמש המכונה גם – UX. מהי חווית משתמש (User Experience / UX)? חווית משתמש היא החוויה הכוללת של משתמש קצה (user) בזמן שימוש במוצר או שירות. במאמר זה נתמקד בעיקר בחוויית המשתמש בזמן ביקור באתרי […]

5 כלים שכל בעל אתר איקומרס חייב להכיר

ריכזנו עבורכם 5 כלים טכנולוגיים שונים שלדעתנו המקצועית, כל בעל אתר איקומרס או משווק דיגיטלי של אתרים כאלו חייב להכיר.

אישה מהירה WEB CORE VITALS

Web Core Vitals
מדד המהירות החדש

Web Core Vitals הם סט מדדים חדש שפורסם ע”י גוגל במטרה לכמת ביצועי האתרים מבחינת מהירות טעינה, מהירות תגובה ויציבות הדפים, כפי שהם משפיעים על חוויית המשתמש הם גם משפיעים על קידום אורגני בגוגל. הקונספט עצמו לא חדש ומזה שנים גוגל מתייחסת לנושאי מהירות הגלישה כגורם משמעותי המשפיע על אופן דירוג האתרים במנוע החיפוש. יחד […]

קהל נכבד! כל מה שצריך לדעת על ניהול קהלים בפרסום בגוגל

מפרסמים ברשת הפרסום של גוגל? כדי למקסם את התוצאות שלכם, אתם חייבים להכיר את כל סוגי הקהלים אליהם ניתן להגיע ולפרסם. בניית קהלים בצורה נכונה תוכל לשפר פלאים את הביצועים של הקמפיינים שלכם, תחסוך הוצאות מיותרות ותעזור לכם להכיר את קהל היעד שלכם באופן עמוק יותר. מה זה פרסום לפי קהלים? הפרסום בגוגל עבר המון […]

רוצים להישאר עם היד על הדופק?

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!