SEO בשנת 2023

קידום אתרים אורגני ב-2023: הטרנדים הבולטים בעולם ה-SEO

לפני 20 שנה בדיוק הושק רשמית מנוע החיפוש של גוגל – אבן דרך במהפכה הדיגיטלית שהשפיעה על אינספור רבדים בחיים שלנו.
בנושא הפרסום והשיווק, גוגל הביאה לעולם, לצד מנוע החיפוש, גם מקצוע חדש – קידום אתרים אורגני בגוגל. ה-SEO שלט בעולם השיווק הדיגיטלי במשך שנים רבות ואפשר חשיפה רבה לעסקים שונים ומגוונים, תוך כדי הגעה לקהלי היעד הרלוונטיים ביותר בתחום, אלה שמחפשים מוצר או שירות שיענו במדויק על הצרכים שלהם ברגע נתון. בעלי עסקים ומנהלי שיווק שהסתגלו במהירות "לגבינה החדשה" (לפי ברב המכר "מי הזיז את הגבינה שלי"), ידעו להפיק ממנה לא מעט תוצאות מרשימות.

עם זאת, בשנים האחרונות אנחנו עדים לא אחת לטענות על דעיכת הקידום האורגני, וזאת לאור השינויים הרבים שחלו בשיווק הדיגיטלי. למשל, כיום, ניתן להתבסס על דאטה ו-BI להגעה לקהל יעד מדויק ורלוונטי, ברגעים הנכונים ביותר עבורו וכך להניע אותו לפעולה. דוגמא נוספת היא כמובן פרסום בפלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, אשר מחזיקה במידע רב על קהל היעד ומאפשרת פילוח מדויק וחכם.

בנוסף, הגורמים המרכזיים לטענות על הדעיכה של הקידום האורגני הם השינויים שגוגל עשתה בעצמה במנוע החיפוש, כשהדגישה את המודעות הממומנות על חשבון התוצאות האורגניות.
התוצאות בשטח – תקציבים גדולים מופנים כיום לפרסום דיגיטלי בפלטפורמות הממומנות של גוגל, פייסבוק, אתרי תוכן וכמובן – שיווק במערכות אוטומטיות, שיטה מבריקה בפני עצמה.
אז זהו? ב-SEO סוגרים את הבאסטה? ממש לא. 

"היה נכון להגיב במהירות, להשתנות, לחפש שוב את הגבינה, למוצאה ולהתענג עליה שוב" ("מי הזיז את הגבינה שלי", ספנסר ג'ונסון, 1998)

קידום אורגני הוא מזמן לא רק אסופה של ביטויים, אלא אסטרטגיית תוכן וניהול נכסים דיגיטליים. קידום אתרים נבון הוא מזמן לא "עמוד ראשון" ותו לא, אלא משחק אינסופי שמטרתו היא להשיג נדל"ן רב ככל האפשר בגוגל – על חשבון המתחרים ובעזרת הפיתוחים המתמידים של גוגל.

איך ייראה ה-SEO שלכם ב-2023?

בעלי עסקים, מנהלי שיווק ומנכ"לים צריכים לראות את 2023 כשנה של התפתחות בקידום האורגני ולא כשנה של דעיכה במקום או סטגנציה.
עליכם לאתגר את ה-SEO הנוכחי, לנסות להוציא עוד מהקיים, לפתח נישות חדשות, לשפר את ביצועי האתר ולהגדיל את החשיפה האורגנית.
הכנו עבורכם מספר המלצות חמות שאנחנו ב-אטומי סוכנות שיווק דיגיטלי לאסטרטגיות קידום אורגני בשנה הקרובה.

פיתוח תוכן מותאם לקהל היעד: הציבו את הלקוח במרכז

בנייה נכונה של אסטרטגיית תוכן היא קריטית להרחבת הטראפיק בכיוון הרצוי לכם. לאתרים וחברות יש נטייה לכתוב באתר בעיקר אודות השירותים שלהם, המבצעים, היתרונות ועוד.
זה מובן מאליו, אך מה שיכול להכריע את הכף לטובתכם הוא תוכן מותאם לקהל היעד. כלומר, מגדירים מראש את הקהל המבוקש ומציעים מאמרים וכתבות שיתאימו לו בשלב בו הוא נמצא.

כתבו ישירות לקהל היעד. פיתוח תוכן נכון
כתבו ישירות לקהל היעד. פיתוח תוכן נכון

למשל, אתר העוסק במכירת ציוד משרדי ומוצרי אלקטרוניקה, יכול לא רק לכתוב על המוצרים שלו, על המפרטים ואופציות הקיימות לרכישה באתר, אלא להגדיר פלחים שונים של הקהל ולפרסם תוכן ייעודי עבורם.
למשל, יצירת אזור תוכן מיוחד עבור סטודנטים, עם תוכן והצעות שיתאימו במיוחד עבורם. הסטודנטים יגיעו לאזור ויהנו מתוכן רלוונטי, אשר ביכולתו ליצור עניין, להניע לפעולה ואף להגדיל את משך השהייה באתר, משום שהסטודנטים ייחשפו שוב ושוב
למסרים העונים על הצרכים והשימושים שלהם.

"אמונות ישנות לא מובילות אותך לגבינה חדשה"

סמנטיקה של התוכן

תשכחו מהטקטיקות של פעם – חזרה שוב ושוב על ביטוי המפתח בצורה שבמרבית המקרים יוצרת ספאם ותוכן גרוע במיוחד. קידום אתרים אורגני נכון בגוגל הוא קידום סמנטי של נושאים ולא ביטויים, שכן עמוד אחד יכול לקדם 5 ביטויים שונים ואף למעלה מכך.

איך מגיעים למצב כזה? על ידי תוכן איכותי המציג בצורה נכונה את הנושא, כאשר במקום לחזור על הביטויים, מומלץ להשתמש במילים נרדפות ותיאורים מגוונים.
כך לא רק תימנעו מיצירת תוכן ירוד, אלא גם תעשירו את המאמר וגם תוכלו להשיג עוד טראפיק, כתוצאה מדירוגים גבוהים על ביטויים שלא חשבתם לקדם מלכתחילה.

דוגמא מצוינת לכך היא מעולם הקרוזים. כיום, קרוז מברצלונה יכול להיות מחופש גם כשייט מברצלונה, הפלגות, נופש על ספינה וכדומה. שימוש במגוון רחב של מילים נרדפות ואוצר מילים עשיר יסייעו לכם להגיע לכמה שיותר גולשים ובמקביל להימנע משיטת קידום מיושנת שמזמן לא מקובלת על גוגל ולא מועילה לכם בשום צורה.

במקביל, תוכן המנוסח בצורת שאלות ותשובות יכול להיות גם הוא יעיל במיוחד, שכן לא מעט גולשים מנסחים את החיפושים שלהם בגוגל בצורת שאלות (למשל: "איפה כדאי להשקיע 100 אלף שקל"). צורה זו גם תאפשר לאתרים להשיג טראפיק מגולשים המבצעים חיפושים קוליים, אשר במרבית המקרים ינוסחו על ידי הגולש בסגנון שאלה.

הסמנטיקה הזו נובעת מכתיבה טבעית ואיכותית ומסייעת לאתר גם ליהנות מ- RankBrain, אחד הפרמטרים החשובים באלגוריתם החיפוש של גוגל. RankBrain הוא אלגוריתם הקשור ל-Machine Learning ובינה מלאכותית.
האלגוריתם מבצע למידה מתמדת של חיפושי הגולשים ומשמעותם וכך לומד להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר בכל נושא. תכנים עשירים ומגוונים יסייעו גם לגוגל להבין כי האתר הוא אוטוריטה בתחומו ומסקר אותו בצורה מקיפה.

תוכן איכותי גם יסייע לכם להיכנס בעתיד לגרף הידע של גוגל, שמציגה מענה על שאלות בתוצאות החיפוש שלה. בארצות הברית כבר נכנס לפעולה בגרף הידע הנושא של "מיקום אפס", שמעניק לאתרים תוצאה אורגנית מוקדמת במענה על מידע מסוים עוד לפני שהוצגו כל התוצאות בעמוד.

לדוגמא: איך עושים כביסה?

דוגמא לתוצאות במיקום אפס
דוגמא לתוצאות במיקום אפס

קידום אתרים אורגני לוקאלי: שפרו נוכחות בכרטיס העסק

בחודשים האחרונים גוגל נותנת יותר ויותר מקום לכרטיסי העסק בתוצאות החיפוש, במיוחד במובייל. אם יש לכם מסעדה, עסק או משרד עם מיקום פיזי, שמוענקים בו שירותים ללקוחות או אם יש לכם רשת גדולה עם מגוון סניפים – גוגל ביזנס הוא המקום להיות בו.

קידום אתרים אורגני לוקאלי. נכס לכל דבר ועניין
קידום אתרים לוקאלי. נכס לכל דבר ועניין

כיום ניתן להציג מידע רב בכרטיסי העסק. מלבד פרטים בסיסיים כמו דרכי הגעה, טלפון וכתובת אתר אינטרנט, ניתן גם לפרסם פוסטים – אלה קריאות קצרות לפעולה, שיכולות להציג מבצעים מסוימים, מאמרים חדשים מעניינים וכו'.

הפוסטים הללו מופיעים כאשר מחפשים את המותג שלכם ברשת ולכן אם אתם מנהלי שיווק של מותג מוכר, עם חיפושים רבים ברשת, הפוסטים יכולים להיות הזדמנות מצוינת להניע לקוחות קיימים או לסחוף לקוחות פוטנציאלים המתעניינים בכם.

דוגמא לפוסט בכרטיס עסק

בקרוב בכרטיס העסק שלכם. דוגמא לפוסט
בקרוב בכרטיס העסק שלכם. דוגמא לפוסט

מותגים גדולים וחברות ענק עם סניפים רבים חייבים להשתלט על הנושא של כרטיסי העסק, שבמרבית המקרים כבר יהיו קיימים אוטומטית על ידי גוגל. ההמלצה שלנו היא לקחת פיקוד, להבין את הפלטפורמה ולהיווכח שאי אפשר להפקיר את הנושא.
קדמו סניפים באמצעות פוסטים, הגיבו ושלטו בשיח המופיע בביקורות, ודאו שכל פרטי הסניף נכונים וכו'.

מסעדות וחנויות יכולות גם להשתמש בכרטיסי העסק לצורך הצגת מידע מבוקש במיוחד על ידי מענה לשאלות בסיסיות כגון: נגישות לבעלי מוגבלויות, חניה, מותאם לילדים ועוד. גוגל גם שואבת המלצות ממגוון אתרים ורשתות חברתיות.
המלצות, פוסטים, אינפורמציה מועילה. כל אלה לא רק משדרגים את הנוכחות הדיגיטלית שלכם מול הגולשים דרך כרטיסי העסק, אלא גם מסייעים לקידום האורגני שלכם.

"יש לצפות את השינוי – צריך להיערך לקראת הזזתה של הגבינה"

יש גם לציין שכאשר גוגל מפתחת ומטפחת כלי מסוים, כגון כרטיסי העסק, הם נותנים יותר ויותר "נדלן" ויתרונות למי שמצטרף לרכבת. ולכן, עליכם לקחת בחשבון גם את הנושא הזה.

השקיעו בחוויית המשתמש: לשדרג את נוחות הגלישה באתר

אין ספק שזו הדרך המומלצת ביותר לשיפור התוצאות, בעיקר משום שגוגל מזהה ומתגמל על חוויית משתמש נוחה. אתר שנטען ועולה מהר, היררכיה ברורה לגולש, השארת פרטים נוחה והתנהלות קלה בתוך האתר.
כאשר חוויית המשתמש טובה יותר, כך כולם מרוויחים – הצרכנים מוצאים את מבוקשם בקלות ובעלי האתרים מתוגמלים בהתאם.

גוגל רואה בזה גם היבט של מעורבות – Engagement. ככל שהמעורבות של הגולשים גבוהה יותר, בנתונים שגוגל מזהה כקריטיים מבחינת התנהגות הגולש (שיתופים, תגובות, זמן שהייה, עמודים נצפים ועוד), כך היא תדע לתעדף את האתר בהקדם.

ולכן, מלבד הצורך שלכם ליצור ביטחון לגולש, להניע אותו לפעולה ולאפשר לו גלישה מהירה – עליכם לדאוג שהוא גם נהנה מהנסיעה. סרטוני וידאו ומדריכים, שאלות ותשובות (חידוני playbuzz למשל), תוכן מועיל ואיכותי, יכולת לאתר את העסק שלכם בקלות ועוד.

MOBILE FIRST: כבר לא סיסמה

קשה להאמין, אבל גם היום ב-2023, יש עסקים שלא מודעים לתבנית הגלישה הרווחת בציבור – מובייל לפני כל פלטפורמה אחרת. כדי לנענע חזק את העץ פעם נוספת, הצהירה גוגל על אג'נדת Mobile First.
לפי הפרסומים, גוגל שואפת לדרדר משמעותית באינדקס אתרים שאינם מותאמים לגלישה ממכשירי מובייל או שגרסת המובייל שלהם מצומצמת ואינה מספקת לגולשים את המענה המלא.
העיקרון פשוט, במקום לסרוק אתרים ולדרג אותם על פי גרסת הדסקטופ שלהם, גוגל תסרוק קודם את גרסת המובייל ותדרג אתרים לפיה.

כיום, תבנית הגלישה שלנו ברורה מאוד – אנחנו מעדיפים את המסך הקטנטן על פני כל אופציה אחרת, כאשר המחקרים מראים על דומיננטיות של 65-70% לטובת המובייל.
ולאור זאת, גם לגוגל ברור שהיא לא יכולה להציג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש אתר שאינו רספונסיבי או אדפטיבי.

על פי הצהרות שנעשו בעבר, אתרים שלא יהיו מותאמים למובייל, ייעלמו מתוצאות החיפוש במובייל וירדו משמעותית בגרסת הדסקטופ. המציאות מעט יותר מורכבת משום שיש לא מעט פרמטרים סותרים בתוך האלגוריתם של גוגל, אך עדיין – אתרים שאינם מותאמים צפויים לרדת באופן הדרגתי בדירוגים.

המסר שלנו ברור – חושבים על שדרוגים באתר? חשבו קודם כל איך זה ייראה בגרסת המובייל. מבצעים עיצובים חדשים לאתר? חשבו קודם כל איך זה ייראה בגרסת המובייל. וכמובן – אל תסתירו מידע מגולשים שנכנסים לאתר דרך הסמארטפון. זה מתבקש.

הדגשת נתונים וכרטיסי RICH: המקום לנוכחות ונראות בגוגל

עוד מוקדם לחשוב שיגיע יום שבו לא נצטרך יותר אתרים כדי להתפרנס יפה ממנועי החיפוש, אבל המגמה של גוגל ברורה – להציג יותר ויותר מידע ותשובות לשאילתות בעמוד התוצאות עצמו וב-SERP התצוגה המקורית של תוצאות חיפוש.

Structured Data (נתונים מובנים) זו פעולה מתבקשת מבחינת גוגל בשנת 2023. נתונים אלה מאפשרים לעסקים וחברות להנגיש לגוגל פרטים רלוונטיים כמו אירועים, מחירי מוצרים, מבצעים, מיקומים גיאוגרפיים, המלצות ועוד.

דוגמא לנתונים מובנים בכרטיס של טויוטה קורולה באתר caranddriver.com.

בקרוב בישראל? נתונים מובנים לטויוטה קורולה
בקרוב בישראל? נתונים מובנים לטויוטה קורולה

השדרוג הנפלא הזה אמנם עדיין לא הגיע לישראל במלואו, אבל בארצות הברית הוא חי ובועט. וכאמור, זו הגבינה החדשה ולכן צריך להתכונן אליה.

המסרים של 2023 במסגרת קידום אתרים אורגני ברורים – נוכחות לוקאלית מקסימלית, נתונים מובנים באתר, הבנה מלאה של נושא המובייל, התאמה ל-RankBrain וגרף הידע, שדרוג חוויית המשתמש וכמובן – תוכן איכותי.

RELATED POSTS

No data was found
בודק...