עובדים שמשתמשים במרקטינג אוטומיישן דרך הווטסאפ

WhatsApp נכנסת לסט הכלים של Marketing Automation

בפעם הראשונה, אפליקציית התקשורת המובילה בעולם תאפשר אינטגרציה לפלטפורמות Marketing Automation ותהפוך לכלי לגיטימי למותגים לתקשר עם הקהל שלהם

היום כולם יודעים ש-Marketing Automation הוא כלי עבודה מדהים שהפך את היכולת שלנו לנהל דאטה ליותר מדויקת, יותר פרסונאלית והרבה יותר יעילה והתוצאות כבר נראות בשטח.
בתור סוכנות שיווק דיגיטלי המתמחה ב-Marketing Automation, אנו יכולים להעיד ממקור ראשון, שיותר ויותר חברות מיישמות תהליכי שיווק באופן אוטומטי ויוצרות מערכות יחסים ארוכות טווח ומשמעותיות עם הלקוחות שלהן, בין אם מדובר במיילים, הודעות SMS, באנרים מטורגטים, פרסונליזציה באתר או אפליקציה.
אבל ככל שאנחנו מתקדמים, הקהל שלנו מתקדם עוד יותר ועכשיו יש לנו הזדמנות פז להדביק את הפער.

הצעד הבא בעולם ה- Marketing Automation

אי אפשר להתווכח עם העובדה שכיום WhatsApp הוא הערוץ המרכזי לתקשורת בין אישית. אבל בפן השיווקי, לא נמצא עדיין תחליף להודעות ה-SMS שמלוות אותנו כבר למעלה מ-20 שנה.
פייסבוק, הבעלים של WhatsApp הבינה מזמן שמדובר בערוץ תקשורת עם פוטנציאל שיווקי לא מנוצל ולכן היא מנסה למצוא את הדרך הנכונה לשלב תקשורת שיווקית באפליקציה, שאותה רכשה בעשרות מיליוני דולרים.

אז איך זה הולך לעבוד?

Chat bots הם לא משהו חדש, אבל היכולת לחבר אותם לתוך מערכת WhatsApp ולממשק אותם עם מערכות Marketing Automation אלה כבר חדשות מרעישות!
באמצעות חיבור זה, נוכל להעביר ללקוחות את המסרים השיווקיים שלנו, לשפר את חוויית הלקוח ולעמוד לרשותם 24 שעות ביממה. כך נהדק את הקשר בינינו לבין הלקוחות באופן ישיר ובלתי אמצעי.

אבל לפני שאתם רצים להתחיל לשלוח מסרים ללקוחות פוטנציאלים וקיימים, אתם חייבים להיות מודעים לכך שלפני הכל, אנו חייבים את אישורו של הלקוח להתחיל לשלוח לו מסרים דרך WhatsApp, בדומה לאישור שהוא נותן לנו לשלוח לו מיילים והודעות SMS. מרגע האישור נוכל לתקשר עם הלקוח וכמובן הלקוח יוכל לתקשר איתנו.

העובדה שנוכל לדבר עם הלקוחות והם איתנו דרך ערוץ תקשורת ישיר, פופולארי ונגיש, מהווה פריצת דרך ונותנת יתרון תחרותי משמעותי לכל מותג שישכיל להשתמש בו באופן נכון.

מה היתרונות של Marketing Automation ב-WhatsApp?

  • פרסונליזציה:
    היכולת שלנו להשתמש במידע הקיים על הלקוח ממספר מערכות בארגון לחוויית לקוח מותאמת אישית, תאפשר לנו להציע לו הצעות ושירותים טובים ורלוונטיים יותר בהתאם לסגמנט שבו הוא נמצא. אנחנו יודעים שלקוחות מעודכנים הם לקוחות מרוצים.
  • חשיפה:
    שימוש נכון במערכות אוטומציה ל-WhatsApp יוכל לעזור לכם להעלות את המודעות לשירות ולמותג ובכך להגדיל את המכירות באמצעות חשיפת לקוחות למוצרים חדשים.
    אבל כדאי לכם לדעת שאפליקציית WhatsApp לא מעודדת (בלשון המעטה) מסרים מכירתיים טהורים, אלא מתן שירותים והצעות הנותנות ללקוח ערך מוסף. ויש בקרה. WhatsApp עוברת על כל אחד ואחד מהמסרים שלנו במסע הלקוח ולא מאפשרת מסרי מכירות "טהורים" או כאלה שלא עומדים בתקנון החברה.
  • שירות טוב יותר חוסך בעלויות:
    בעזרת שימוש ב-Marketing Automation עם אפליקציית WhatsApp נוכל לשפר את שירות הלקוחות שלנו על ידי מענה אוטומטי לבעיות ולשאלות  ובכך לחסוך באופן משמעותי בעלויות התפעול השוטפות.
  • חוויית לקוח טובה יותר:
    הידעתם ש-73% מהחברות בעלות חוויית לקוח גבוהה מהממוצע, מרוויחות יותר מהמתחרות שלהן?
    יצירת אינגייג'מנט עם הלקוחות מסביב לשעון, מעלה את שביעות הרצון של הלקוחות שלך וכתוצאה מכך עשויה להגדיל את ההכנסות.

רגע לפני שמתחילים

אנחנו בטוחים שאתם כבר רוצים להתחיל ולשלוח מסרים ללקוחות דרך WhatsApp, אבל לפני שזה יקרה, כדאי שתדעו שישנם מספר צעדים שאתם צריכים לעשות, מפני שבניגוד להודעות SMS, לא כל אחד יכול להתחיל לשלוח איזה מסר שהוא רוצה לרשימות התפוצה. למעשה, WhatsApp מאפשרת לנו לשלוח רק שני סוגים של מודעות: מודעות יזומות (פרואקטיביות) שעוברות פיקוח מחמיר של צוות האפליקציה ומודעות תגובה (ראקטיביות), שבעזרתן  נוכל לדבר עם הלקוחות.
אתם בטח שואלים מה ההבדל ביניהן? בדיוק בשביל זה פירטנו בהרחבה את התשובה:

מודעה פרואקטיבית:
כדי לא להפוך את האפליקציה כמזוהה עם ספאם, WhatsApp לוקחת שליטה מלאה על המסרים שאנחנו שולחים אל הלקוחות שלנו ו"מקשה" עלינו בכוונה לפני שאנחנו מקבלים רשות לשלוח אפילו הודעה אחת.
יש מספר שלבים שאנחנו צריכים לעבור לפני שאנחנו שולחים את ההודעה הראשונה:
  1. טופס אישור:
    אנחנו צריכים ליצור באתר שלנו/מיניסייט טופס הסכמה שבו הלקוח ישאיר את מס' הטלפון שלו ויסמן שהוא מאשר שאנחנו נפנה אליו באופן יזום.
  2. יצירת בנק מסרים:
    במקביל אנחנו צריכים להכין את רשימת המסרים שאנחנו מעבירים ללקוח. אותם מסרים ישלחו לחברת WhatsApp ולאחר כשבועיים נוכל לדעת אילו מסרים אושרו ואילו נפסלו על ידי האפליקציה.
  3. יצירת מסע הלקוח
    לאחר קבלת המסרים המאושרים, נוכל לבנות את מסע הלקוח. לאחר שיש בידינו את המסרים נוכל לשלוח אותם לרשימת התפוצה שיצרנו באמצעות הטופס.

במידה ומישהו מגיב לנו למודעה הפרואקטיבית, זה נחשב שהוא יוצר מולנו שיחה וברגע זה אנחנו עוברים לשיחה של מודעה ראקטיבית שבה אנחנו יותר חופשיים במסרים.

מודעה ראקטיבית – מודעת תגובה:
הפעלת המודעה/מסע הלקוח הריאקטיבי מתחיל כשהלקוח יוזם ושולח אלינו שאלה או מסר. זו יכולה להיות בקשה לאינפורמציה לגבי המותג, שאלה לשירות הלקוחות או לגבי מבצע. ברגע שהלקוח שולח אלינו את המודעה, אנחנו יכולים לענות לו באופן חופשי, ללא צורך באישור ספציפי מראש של WhatsApp (בניגוד למודעה הפרואקטיבית). אנחנו יכולים לבנות מסע לקוח בעקבות הפניה כששיחה אחת בין המותג ללקוח יכולה להתקיים במשך 48 שעות, לאחר מכן, הפנייה תחשב כשיחה חדשה.

הזדמנות חדשה שצריך לאמץ במהירות!

כחברה המתמחה במסעות לקוח המבוססים על Marketing Automation, אנחנו עדים ללא פחות ממהפכה באופן שבו אנחנו הולכים לתקשר עם הלקוחות וביכולת להיות יותר נגישים עבורם.
השימוש ב-WhatsApp ככלי של Marketing Automation בשילוב של Chat bot יאפשר ליצור תהליכי שיווק ושירות פרסונאליים לקהלים נבחרים.
מהיום נוכל לבחור את הקהל, לשלוח הודעות שנתפרו "לפי מידה", ע"פ מידע ולעקוב אחר התוצאות. כל זה בערוץ התקשורת הכי משמעותי בחיי כולנו.

RELATED POSTS

ניתוח פעילות מרקטינג אוטומיישן

5 דרכים להגדלת המכירות באמצעות Marketing Automation

בלוג | MA
פודקאסט עם המנכ"לים של אטומי

פודקאסט בנושא Marketing Automation

בלוג | MA
אנשים מאושרים

מרקטינג אוטומיישן – איך יוצרים חווית מותג בדיגיטל ?

בלוג | MA
בודק...