צוות סוכנות שיווק דיגיטלי

כיצד לבנות אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית מנצחת ב2024?

לכל חברה מסחרית, ארגון או בית עסק, גדול כקטן, נחוצה אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית חכמה. באמצעות אסטרטגיית רשת זו ניתן לייצר יתרונות תחרותיים וערכים מוספים של החברה על פני שאר השחקנים בענף וכך לבנות עבורה קהל לקוחות נאמן וצמיחה כלכלית באופן קבוע ורציף לאורך שנים. במהותה צריכה אסטרטגיה זו לשרת את המסר השיווקי של העסק, מטרותיו ויעדיו העסקיים, ועל כן היא צריכה להתגבש תוך היצמדות לדנ"א הספציפי המייחד כל ארגון או חברה, על סל מוצריה ושירותיה והונה האנושי.

כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית חכמה?

אסטרטגיה שיווקית חכמה צריכה להישען על מספר אדנים – מחקר יסודי אודות המסרים השיווקיים המוצלחים ביותר עבור החברה, ניתוח כל אפיקי הפרסום הרלוונטיים ובחירת המתאימים ביותר, ביצוע קמפיינים שהתועלת שלהם גבוהה במיוחד בהתאם למטרות הארגון בנקודת הזמן הספציפית, וכן מעקב אחרי הביצוע לפועל ומעקב אחר אפקטיביות היישום.  מכל זאת ניתן להבין כי בניית האסטרטגיה ויישומה מחייבים בקיאות רבה בתחום, תוך הכרת כל כלי המדיה ואופציות הפרסום והפלטפורמות המתעדכנות. על כן מומלץ לבנות את האסטרטגיה בעזרת סוכנות שיווק דיגיטלי המתמחה בנושא.

הגדרת קהלי יעד

אחת מאבני היסוד בגיבוש אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית יעילה הינה הגדרת קהלי היעד. כך, למשל אם מדובר בחברת נדל"ן המשווקת דירות בפרויקט בעיר מסוימת, הרי שחיתוך קהלי היעד לפרויקט בהיבטי מיקום מגורים בארץ, גיל או מצב משפחתי, ולאחר מכן פנייה ממוקדת באמצעות פרסום אונליין באמצעות גוגל, רשתות חברתיות או כתבות שיווקיות אודות הפרויקט באתרי חדשות פופולריים, תהווה יעד מוצלח שניתן לשלב באסטרטגיה השיווקית.

 

צוות סוכנות שיווק דיגיטלי

הגדרת תקציב

בעלי עסקים רבים נרתעים כאשר הם מגלים כי תקציב השיווק הדיגיטלי המוצע להם הינו גבוה מאוד ביחס למה שהם תכננו להוציא עבור פעולות הפרסום והשיווק ברשת. במקרה כזה יש לחדד כי ללא הקצאת כספים לשימוש בערוצי הפרסום הנכונים או יצירת תוכן חכם וברמה גבוהה, החברה עלולה למצוא את עצמה עם אפקט מוגבל בלבד לאסטרטגיה השיווקית אותו בנתה. שנית, יש לזכור כי ניתן תמיד להתחיל בתקציב קטן וייעודי לערוץ תוכן בודד, ובהמשך כאשר רואים כי טוב, להרחיב את הפעילות לערוצי תוכן נוספים, בין אם מדובר על ערוצים ויזואליים או טקסטואליים. במידה ותקציב השיווק של החברה מוגבל ביותר, דבר המונע ממנה ליישם את האסטרטגיה, ניתן לבצע הליכי ייעול בשאר זרועות החברה, וכך למצוא את התקציב עבור היישום.

יישום האסטרטגיה

לאחר הגדרת קהלי היעד לעומק, זיהוי כל הכלים והתכנים שיוכלו לשרת אתכם בתהליך והגדרת תקציב ייעודי, כעת מה שנותר הוא ליישם את האסטרטגיה בפועל. לצורך כך עומדים בפניכם כלים מתקדמים רבים ומגוונים, וביניהם בניית אתר תדמיתי או מכירתי לעסק וקידומו, הקמת דף עסקי ודפי נחיתה, כתיבת תכנים שיווקיים והפצתם, הפקת סרטוני תדמית והפצתם, קידום אורגני ברשת, ניהול דאטה, הגברת הנוכחות ברשתות חברתיות, רכישת באנרים, רימרקטינג, יצירת סרטוני תדמית ליוטיוב ואינסטגרם, ועוד.

לצורך יישום חכם של האסטרטגיה ניתן לעשות שימוש בכלים שיעזרו לכם לאפיין את פרופיל קהלי היעד שלכם, לנתח את התנהגות הגלישה שלהם ועוד. לצורך כך עומדים לרשותכם כלים מגוונים כמו תזמון פוסטים ברשתות החברתיות, שיווק נקודתי בדיוורים במייל, ווטסאפ או ב-SMS, אמצעי ניתוח נתונים כמו Google Analytics וכיו"ב. ניתן גם לבחון שיתופי פעולה עם טאלנטים ומובילי דעת קהל  שיחשפו את מסרי החברה בקרב קהלי היעד.

לסיכום, הרעיון העיקרי העומד מאחורי בניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית מנצחת הוא ליצור ערכים מוספים ובידול עסקי, בגינם קהל הלקוחות יעדיף לרכוש או לצרוך את מוצרי/שירותי חברה אחת על פני מתחרותיה. לצורך מימוש האסטרטגיה השיווקית עומדים בפניכם כלים מתקדמים רבים ומגוונים, וביניהם בניית אתר תדמיתי או מכירתי לעסק וקידומו, הקמת דף עסקי ודפי נחיתה, כתיבת תכנים שיווקיים והפצתם, הפקת סרטוני תדמית והפצתם  ברשתות החברתיות, ועוד. ככלל עדיף לשלב בין אפיקי שיווק ויזואליים וטקסטואליים,  אך במידה והחברה מוגבלת בתקציבה ניתן להתחיל בתקציב קטן וייעודי לערוץ תוכן בודד, ובהמשך כאשר רואים כי טוב, להרחיב את הפעילות לערוצי תוכן נוספים.

 

RELATED POSTS

No data was found
בודק...