EN

האם לאתר שלכם יש
חווית משתמש (UX) טובה?

המאמר הזה יעסוק בחוויית המשתמש (User Experience) באתרי אינטרנט. לפני שנצלול לנושא, נתחיל בהסבר קצר של מושגים הקשורים לעולם חווית המשתמש המכונה גם – UX.

מהי חווית משתמש (User Experience / UX)?

חווית משתמש היא החוויה הכוללת של משתמש קצה (user) בזמן שימוש במוצר או שירות. במאמר זה נתמקד בעיקר בחוויית המשתמש בזמן ביקור באתרי אינטרנט, אך כמובן שעולם ה- UX מתייחס גם לשימוש באפליקציות, מכונות, ביקור בחנויות פיזיות ועוד.

ב-15 השנים האחרונות יש מודעות הולכת וגוברת לחוויית המשתמש. בד בבד צמח תחום חדש של אפיון חווית המשתמש. באמצעות אפיון נכון של אתר אינטרנט או אפליקציה, ניתן להעביר למשתמש הקצה יותר מידע רלוונטי, לעורר אמון בינו לבין המותג, לגרום לקשר רגשי חיובי (או שלילי) ולכוון את המשתמשים לעבר התוצאות הרצויות – לחיצה על כפתור מסוים, ביצוע רכישה באתר, השארת טופס צור קשר וכדו’.

למה חווית משתמש (UX) טובה חשובה?

לחווית משתמש טובה יש כמה תוצאות חיוביות, בהן:

א. גידול מספר הפעולות באתר (פניות, רכישות, בירור מידע וכ”ו)

ב. פחות פניות של לקוחות בערוצי תקשורת אחרים (מענה טלפוני, צ’אטים וכדו’)

ג. עלייה בדירוג בגוגל – חשיבות מבחינת SEO

ד. חיזוק הקשר בין הלקוחות למותג ונאמנות לאורך זמן.

איך משפרים את חווית המשתמש באתר?

אחרי שאנחנו יודעים מה זה חווית משתמש חשוב לדעת שאתר שמציע ux חווית משתמש טובה מוביל לגידול בפעולות באתר, מאחר שהמשתמשים מוצאים בו בקלות ובמהירות מידע ומוצרים רלוונטיים עבורם.

יש דרכים רבות לשפר את חווית המשתמש באתרי אינטרנט, אבל כדי שיהיה לכם מושג מהיכן להתחיל, הכנו עבורכם רשימה קצרה של נושאים חשובים ליישום, שבהקפדה עליהם, תשפרו משמעותית את חווית המשתמש באתר שלכם:

  • שיפור מהירות טעינת האתר – המשתמשים מצפים לאתר מהיר – אתרים או דפים מרכזיים שנטענים באיטיות יגרמו לנטישת משתמשים או להתרשמות שלילית.
  • ניווט קל ונוח – האם המשתמשים יכולים לעבור מעמוד לעמוד בצורה יעילה, האם הניווט לכל העמודים הרלוונטיים להם הוא ברור ואינטואיטיבי?
  • בלי שגיאות כתיב ותחביר באתר – הגהה חשובה. אתרים עם שגיאות הגהה עושים רושם פחות מקצועי, דבר שיפגע באמון של המשתמשים בחברה שלכם.
  • עמוד 404 ייחודי עם קריאה לפעולה – לעיתים המשתמשים יגיעו לעמוד 404, מדובר בעמוד מסוג שגיאה שאנחנו נתקלים בו כשאנחנו מנסים להגיע לעמוד שלא קיים באתר מסיבה מסוימת, המשמעות היא שהצד המבקש את העמוד הצליח לתקשר עם השרת המארח אך השרת לא מסוגל לספק את העמוד המבוקש. זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על מי שנתקל בעמוד 404 , או הם עליכם, להפך – עיצוב חווית משתמש נכונה וקריאה ברורה לפעולה יכולה להחזיר את המשתמשים לדף שבו תרצו שהם יהיו. במקום להגיע לעמוד סתמי שאומר “העמוד המבוקש לא נמצא”, הובילו את המשתמשים לדף שמסביר כי למרות שהעמוד המבוקש לא נמצא, לפניכם יש קישורים שימושיים שיובילו את המשתמש לעמודים אחרים עם מידע או מוצרים רלוונטיים תוך שאתם מתבססים בהצעותיכם על העמוד המבוקש שהוסר מהאתר.
  • רספונסיביות (התאמה למכשירים ניידים) – רוב אתרי האינטרנט בישראל נצפים יותר דרך מכשירים ניידים מאשר מחשבים שולחניים – האתר שלכם פשוט חייב להתאים לניידים.
  • כפתורי הנעה לפעולה בולטים – כדי שהמשתמשים יעשו מה שאתם רוצים, אתם צריכים לעשות זאת קל עבורם. כפתורי הנעה לפעולה (Call to Action) הם חלק חיוני בחוויית המשתמש באתר, ובהגדלת הפעולות באתר.
  • השלמת תהליכים בטפסים – תקלו על המשתמשים שלכם להשאיר פרטים ולבצע תהליכים מסוימים באתר.

לסיכום, חווית משתמש טובה היא הדרך של העסק שלכם להקל ולהיטיב על הלקוחות שמבקרים באתר האינטרנט שלכם. מקדמי אתרים מקצועיים המתמחים ב-SEO מתמקדים גם בשיפור חווית המשתמש של האתר.

איך מודדים חווית משתמש טובה באתרי אינטרנט?

באופן כללי, יש כמה כלים שעוקבים אחרי התנהגות המשתמשים באתר, Hotjar, FullStory ו- PageSense ולצדם כמובן גוגל אנליטיקס.

כלי חווית המשתמש (פרט לגוגל אנליטיקס) לרוב מקליטים ביקורים של משתמשים באתר, כדי לבדוק על מה המשתמשים לוחצים, מה הם מחפשים ועוד. כלים אלה כוללים גם מפות חום שמראות באילו חלקים של הדף המשתמשים מבקרים ועל מה מדלגים וכן סקרים שבהם המשתמשים מתבקשים להשאיר פידבק על חווית המשתמש.

לצד כלי המדידה, חשוב להגדיר מדדים שלפיהם נמדוד את חווית המשתמש באתר, במיוחד לאחר ביצוע שינויים באתר, על ידי מדדים אלה נבדוק עלייה או ירידה בביצועים. מדדים נפוצים למעקב אחרי חווית המשתמש באתר:

א. שיעור הנטישה

ב. כמות פניות טלפוניות / פרונטליות לחברה

ג. מספר המרות (פניות או מכירות)

ד.  שביעות הרצון של המשתמש

אפשר למדוד את זה ע”י סקרים, בין אם מדובר בסיום הסשן באתר, או בסקרי לקוחות של החברה לאורך זמן

איך ניתן לוודא שבאתר חדש תהיה חווית משתמש טובה?

יש אנשי מקצוע שתפקידם הוא לאפיין את חווית המשתמש באתר:

מאפייני UX –  מאפייני UX, יוצרים mock up (תרשים) של האתר ומקדישים זמן רב כדי להבטיח שבאתר העתידי חווית המשתמש תהיה מיטבית.

המומחים מקדישים זמן לאפיון חווית משתמש עם התאמה ללקוחות הפוטנציאליים, למידע אותו הם מחפשים, ומהן הדרכים ליצור את החוויה האידיאלית בכל שלב שבו הם נמצאים באתר. הם יוצרים תרשים זרימה המדמה את פעולת הגולשים באתר.

מקדמי אתרים – הם ישפרו את חווית המשתמש באתר תוך שהם מתמקדים בנושאים טכניים (לדוגמא: זמן טעינת האתר), לצד התמקדות בחווית המשתמש (לדוגמא, יצירת ניווט קל באתר).

מעצבים גרפיים – עובדים יחד עם מקדמי האתרים והמאפיינים כדי לוודא שהאתר מקנה חווית שימוש טובה תוך כדי שמירה על נראות אחידה לפי כללי המותג.

הבנתי שצריך לשפר את חווית המשתמש באתר, מה הלאה?

זה הזמן לפנות למומחים. בסטודיו שלנו באטומי תוכלו לפגוש צוות של מאפייני UX, מעצבים גרפיים מעולים
המתמחים בפרונות UX/UI (חווית משתמש ועיצוב ממשק משתמש). לפרטים נוספים לחצו כאן

 

יכול לעניין אותך:

שקיעתו של ה- Universal Analytics

עדכון גוגל אנליטיקס: נקבע תאריך ההורדה של Universal Analytics, מיולי 2023 GA4 יהיה האופציה היחידה גוגל הכריזה כי יוני 2023 יהיה תאריך הסיום של Google Universal Analytics, מה שאומר שהחל מיולי 2023, המערכת הותיקה תפסיק לאסוף נתונים. בנקודת הזמן הזו, Google Analytics 4 (GA4) תהיה המערכת הזמינה היחידה למעקב אחרי נתוני האתר / האפליקציה מבית […]

5 כלים שכל בעל אתר איקומרס חייב להכיר

ריכזנו עבורכם 5 כלים טכנולוגיים שונים שלדעתנו המקצועית, כל בעל אתר איקומרס או משווק דיגיטלי של אתרים כאלו חייב להכיר.

אישה מהירה WEB CORE VITALS

Web Core Vitals
מדד המהירות החדש

Web Core Vitals הם סט מדדים חדש שפורסם ע”י גוגל במטרה לכמת ביצועי האתרים מבחינת מהירות טעינה, מהירות תגובה ויציבות הדפים, כפי שהם משפיעים על חוויית המשתמש הם גם משפיעים על קידום אורגני בגוגל. הקונספט עצמו לא חדש ומזה שנים גוגל מתייחסת לנושאי מהירות הגלישה כגורם משמעותי המשפיע על אופן דירוג האתרים במנוע החיפוש. יחד […]

קהל נכבד! כל מה שצריך לדעת על ניהול קהלים בפרסום בגוגל

מפרסמים ברשת הפרסום של גוגל? כדי למקסם את התוצאות שלכם, אתם חייבים להכיר את כל סוגי הקהלים אליהם ניתן להגיע ולפרסם. בניית קהלים בצורה נכונה תוכל לשפר פלאים את הביצועים של הקמפיינים שלכם, תחסוך הוצאות מיותרות ותעזור לכם להכיר את קהל היעד שלכם באופן עמוק יותר. מה זה פרסום לפי קהלים? הפרסום בגוגל עבר המון […]

רוצים להישאר עם היד על הדופק?

הירשמו לניוזלטר שלנו

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!