איך לנצח בחירות בעזרת טכנולוגיית ניהול דאטה?

תשכחו מכל מה שידעתם על תעמולת בחירות. לניהול דאטה נכון יש את הכוח לשנות עמדות, לדייק במסרים ואפילו להביא למהפך בבחירות הבאות.   

בעת בחירות אנחנו מקבלים ספאם בלתי פוסק מכל הכיוונים ומכל המפלגות, שהופכים את הטלפון למטרה קלה ל-SMSים מכל מיני מפלגות שיורות לכל הכיוונים בלי שום קשר לעמדות או דעות ומפוצצים את המייל בהמון הודעות.

מה אם היינו אומרים לכם שבעזרת ניהול נכון של דאטה ומערכות ל אוטומציה שיווקית היינו יכולים להגיע לפילוח מפוקס ומדויק של הבוחרים, לספק מסרים שבאמת משנים דעות ומזיזים עמדות ולחסוך משמעותית בעלויות המדיה?
שדה הקרב הפוליטי מתרחש ברובו באונליין ואנו מאמינים שמי שינצח בו הוא מערך הקמפיין של המפלגה שתשכיל להשתמש בצורה הכי נכונה ויעילה במערכת ניהול דאטה ואוטומציה שיווקית.

הכירו את הכלים שינהלו לכם את הדאטה: MA+CDP

למי שלא מכיר, אז נסביר בקצרה על שני מושגים. הראשון: CDP – customer data platform שהוא האמצעי הטכנולוגי שבעזרתו אנחנו מרכזים את כל המידע שיש לנו על הלקוח (במקרה הזה – הבוחר). המידע יכול להיות דיגיטלי, לדוגמה: כניסות ותנועות באתר, צפייה בווידאו, פתיחת מייל, כניסה לאזור האישי וכו'.
בנוסף, אנחנו יכולים להוסיף מידע לא דיגיטלי שיש לנו על הלקוח (בוחר). המידע הזה יכול להגיע מתוך בסיס נתונים שיש לנו, מערכת קשרי לקוחות ועוד. לדוגמה: בן/ בת כמה, מאיפה, העדפות פוליטיות, תחומי עניין ועוד.

המושג השני שצריך להכיר, הוא marketing automation או בקיצור MA. מערכות MA עוזרות לנו לקחת את כל המידע שאספנו קודם, ולבנות תהליכי שיווק ופרסום אוטומטיים המבוססים על סגמנטים של קהלים. מערכת MA יודעת להגיב לפעולה שעשה אותו מתעניין/בוחר פוטנציאלי ולהמשיך להציע לו את התוכן והמידע בהתאם לכללים שנקבעו מראש, וכל זה באופן אוטומטי. שני כלים אלה מאפשרים לנו לנהל טוב יותר את בסיס הנתונים במפגש עם הלקוחות/הבוחרים הפוטנציאליים ובכך להפיק הרבה יותר מכל קמפיין פרסומי.

איך מתאימים מסרים לבוחרים?

בעזרת מערכות טכנולוגיית ניהול דאטה ואוטומציה שיווקית המסרים יכולים להיות מופנים לכל בוחר פוטנציאלי בהתאם לתחומי העניין שלהם ואף לחפש קורלציות בין מצביעים שונים… מתעניין בכלכלה? אין סיבה שתקבל מסרים שרק מדברים על ביטחון. איכות הסביבה חשובה לך? אז רוב המסרים שיופנו אליך יהיו "צבועים בירוק". אחרי הכל כל אחד מאיתנו מתעניין בנושאים שונים וכאן נמצאת ההזדמנות שלנו כשזה מגיע לניהול הנתונים.

מערכות אלו מאפשרות לנו לתת לאנשים ציון ולדרג אותם לפי מידת העניין שלהם בנושא וכמו כן, לפי מידת המעורבות. לדוגמה, אם בוחר מראה מעורבות פוליטית גבוהה בנכסים הדיגיטליים של המפלגה שלנו, מגיע אליהם בתדירות גבוהה, משתף את התכנים, מגיב להם בצורה חיובית ומחפש עוד ועוד מידע עלינו, נעניק  לו ציון גבוה ואף נוכל להעביר לו תכנים ולהיעזר בו "כצינור" הפצה שלהם. בנוסף, על פניו נראה שמדובר  בבוחר בעל פוטנציאל אמיתי להיות פעיל שטח ואלי נחליט לפנות אליו בצורה אחרת. או להיפך, אם אנחנו מזהים ציון נמוך אצל קבוצת בוחרים פוטנציאלים, אנחנו צריכים להפעיל עליהם קמפיין שונה על מנת לחזק את האמון במפלגה.

בקמפיינים של בחירות, רוב המסרים נחלקים באופן טבעי לשתי אסטרטגיות עיקריות: מצד אחד מחפשים דרכים להשיג תומכים חדשים ומצד שני לשמר את מאגר התומכים הקיימים, הידוע גם כ"בייס" הפוליטי שלך. ברור שהמועמד שידו על העליונה מבחינה טכנולוגית יוכל להגיע, להפעיל ולהמיר מספר רב יותר של מצביעים. אנחנו כבר יודעים שבחירות לא יכולות להתמקד  רק במישורים של קמפיין פנים אל פנים – חוגי בית, כנסים, עצרות ובתשדירי טלוויזיה, שההשפעה שלהם, חשובים ככל שתהיה, אפילו לא מתקרבת לכוח שהשיווק האוטומטי יכול להציע. המגמה הזו היא גם מגמה עולמית. אנו יכולים לראות שמאז הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008 מועברים יותר ויותר תקציבים למדיום הדיגיטלי כגון אתרים, אפליקציות ורשתות חברתיות והתוצאות נראות בהתאם.

באמצעות ניהול בסיס הנתונים של המפלגה על ידי ניהול נכון של הדאטה והאוטומציה השיווקית נוכל ליצור "חוויית לקוח" טובה יותר עבור המצביעים שלנו. דבר נוסף שנוכל לעשות הוא ליצור תמונת פרופיל נאמנה למציאות של המצביע הפוטנציאלי שלנו ובכך נוכל להבין מה הם המסרים שמניעים אותו לפעולה. נוכל לדעת אם הבוחרים שלנו מגיבים לתכנים חיוביים או דווקא למסרים שליליים, האם הם יותר אקטיביים ומשתפים או צרכנים פאסיביים באופי שלהם.

בעזרת המערכות שלנו באטומי, נוכל להריץ סקרים על בסיס הנתונים הקיים שיעזרו לנו לחדד את המסרים ולוותר על מסרים שלא משפיעים כלל על קהל הבוחרים. בנוסף על פי אותו בסיס נתונים נוכל לקבל מידע רחב ככל שניתן על קורלציות בין קהלים ובכך גם להגיע לקהלים חדשים. תחשבו על בוחר שמתויג סגמנטלית על פי מגדר, קבוצת הכנסה, מקצוע, סטטוס כלכלי, זיקה פוליטית, דת ועוד. קמפיינים ספציפיים שמופנים למגזר החקלאי עם מסרים מיוחדים על הטבות עבור חקלאים, מיסוי ונגישות של מסחר יכולים לשנות את המאזן לטובת המפלגה שמשכילה להשתמש בהם נכון באמצעות אמצעי השיווק הטכנולוגיים.

לפי גרף החיתוך הזה למשל, אפשר היה להעביר לבחור שמתעניין באג'נדה טבעונית  מסרים הנוגעים לאיכות הסביבה מהכיוון הכלכלי. כלומר באמצעות מערכות ניהול דאטה נוכל להגיע ליותר קהלים ואף לנסות ולהגיע באופן מדויק לקולות שנחשבים צפים.

לנהל מאות אלפי בוחרים  באופן אוטומטי ולדייק במסרים

כפי שציינו כיום הקמפיינים של כל המפלגות מציפים  אותנו מכל הכיוונים גם אם אנחנו לא ממש מתעניינים וכתוצאה מכך אנחנו מותשים מהמסרים. אבל כשזה נעשה בצורה חכמה ועניינית וכשהמסרים נכונים פרסונליים פתאום אנחנו מגלים שהדיוורים, ה SMSים והסרטונים שאנחנו מקבלים, מתקבלים על ידינו בצורה חיובית והפתיחות אליהם עולה.

ניהול דאטה ואוטומציה מאפשרים למפלגות להקשיב לשפת הגוף הדיגיטלית של הבוחר ולהבין מה באמת נוגע לקהל הבוחרים ולפעול בהתאם וזה יכול להוות Game Changer. אנחנו מאמינים שהמפלגה שתשכיל להשתמש בכלי הזה בצורה הטובה ביותר יוכל בעזרתו אף לנצח את הבחירות.

מוזמנים להכיר את Personal x מערכת ניהול הדאטה והאוטומציה המשלבת יכולות CDP יחד עם MA ומהווה פריצת דרך באופן שבו ארגונים מנהלים דאטה שיווקי על מנת להביא לצמיחה משמעותית במכירות ובאיכות השירות.

RELATED POSTS

No data was found
בודק...