EN

3 טעויות מרכזיות שרובנו עושים
בשימוש במילים שליליות ב Google Ads

קורה לכם שאתם מוציאים המון כסף על google ads ומקבלים תוצאות לא מספקות? כנראה שאתם עושים טעויות בבחירת רשימת המילים השליליות. למעשה יש אלפי דברים קטנים שכולנו עושים לא נכון בקמפיינים שלנו. אבל יש דבר אחד שרוב המפרסמים פשוט מתעלמים ממנו: רשימת המילים השליליות במודעות הגוגל שלהם. כמפרסמים אנחנו חושבים על מילות המפתח שמשמשות טריגרים מניעי פעולה במודעות, אבל לא על אלו שלא. כמשתמשים נכון במילים השליליות והמודעות הגוגל יכולות לדחוף את העסק שלך לשלב הבא. אם אתם רוצים להריץ קמפיין מוצלח, עליכם ליצור רשימת מילים שליליות חזקות כבר מעכשיו. במאמר הזה, נספר לכם על  שלושת הסיבות לשאלה למה רוב המותגים לא מנהלים נכון את רשימת המילים השליליות ונראה איך עושים את זה נכון.

טעות מס’ 1: אתם בכלל לא משתמשים במילים שליליות

לגוגל אין שום בעיה לבזבז את הכסף שלכם. אם נותנים להם, הם יוציאו את כל תקציב הפרסום בלי למצמץ. בקמפיין ממוצע אנחנו מבזבזים 76% מהתקציב בעקבות בחירת מילים לא נכונות:

אבל למעשה, גוגל מספקת לנו דרכים להתמודד עם הבזבוז, כשרוב מנהלי הקמפיין בוחרים להתעלם או לדלג עליהן, למרות שהן יכולות לעזור בתהליך יצירת המודעות. המטרה של מודעות גוגל היא לספק המרות המתבססות על הרגלי הגלישה של המשתמשים. זאת אומרת שהשימוש במילים אמור להיות מספיק רלוונטי למותג שלך שמניעים את הצופה להקלקה והמרה. כל דבר שלא מקשר בין הרגלי השימוש של הגולשים לתוצאה הרצויה עבורך הוא חסר ערך מבחינתך. אם המילים לא רלוונטיות או לא מועילות, הן נחשבות כמילים שליליות. אבל אם אנחנו לא מצהירים עליהן כמילים שליליות ושמים אותן ברשימות, אז מודעות גוגל הולכות להופיע בחיפושים של אותן מילים שליליות. כך אתם מגיעים ללידים לא איכותיים, דבר שמתבטא בכמות ההקלקות וגורמות לך לבזבז לא מעט כסף.

אז אם אתם מעוניינים להפחית את בזבוז הכסף, המנעו ממילים שיכולות להתאים גם לחיפושים שיכולים לגרום למותג שלכם נזק ותתחילו להשתמש ברשימת מילים שליליות. זה מאוד פשוט: נכנסים ל keywords ואז ל negative keywords ומשם לחצו על הפלוס הכחול (ממש כמו בתמונה) ומעכשיו תתחילו להעלות את רשימת המילים השליליות שלכם.

טעות מס’ 2: אתם לא מנהלים את רשימת המילים השליליות שלכם באופן קבוע

אם אתם מודאגים ממיקסום היכולות שלכם להוספת מילים שליליות, אז אל תדאגו. אפשר להוסיף עד 10,000 מילים שליליות לרשימה אחת.  לא שתצטרכו כל כך הרבה, אבל הנקודה היא, אתם יכולים וצריכים להוסיף ולעדכן את המילים השליליות יותר בתכיפות.

זה די נפוץ לראות דו”ח מילים שליליות לחשבון שנראה כך:

אם כל זה חדש לכם, אתם בטח תוהים מה בדיוק הבעיה בתמונה הזו? אלא אם אתם מנהלים קמפיין מאוד נישתי אין סיבה לטבלה להיראות כך, הטבלה הזו לא עקבית.
יש קמפיינים שלהם יותר מאלף מילים שליליות ולאחרים יש בקושי 100, הדבר תלוי בהיקפי החיפושים בתחום בו אתם עובדים.  חשוב לעשות עבודת מחקר טובה וליצור רשימת מילים שליליות שאליה נוכל לגשת בקלות ובמהירות ולהטמיע אותה בקמפיינים השונים.

רוצים להישאר עם היד על הדופק?

הירשמו לניוזלטר שלנו

טעות מס’ 3: אין לכם מושג איך לעבוד ולהתאים את המילים השליליות

להתאים מילים שליליות לא צריך להיות כל כך מסובך, אבל בו זמנית, גוגל יכולה לאתגר את הטובים ביותר מביננו. הנה מה שאתם צריכים לדעת: בניגוד למילות המפתח שיודעות לאתר גם מילים דומות ונרדמות, רשימות מילים שליליות לא יכסו אתכם מכל הכיוונים בחיפוש. כך ששגיאות כתיב, מונחים ביחיד לעומת רבים, תנאי חיפוש מבוססי מגדר ופקטורים אחרים יכולים לחשוף את המודעות שלך לקהל פחות אופטימלי.

אתם עדיין יכולים למצוא המון בזבוז בתקציב המודעות שלכם הודות למחפשים שלא מאייתים נכון ולאלו שמתכוונים לחפש ביטויים שקרובים לקמפיין אבל בעלות משמעות שיכולות לגרום לכם להקלקות מיותרות.
לדוגמה:
נגיד שמילות החיפוש השליליות שלכם כוללות את הביטוי “נעלי ריצה” אתם עדיין תצטרכו לכתוב מילות חיפוש שליליות בעלות כוונות דומות כמו “נעלי טניס” או ציוד ריצה.

למעשה תאלצו להוסיף יותר ויותר מילות חיפוש שליליות לרשימה שלכם במטרה לפנות לקהל מדויק ככל שניתן. לכן זה חשוב ללמוד את התאמת המילים השליליות שלכם ולהשתמש בהן כמו שצריך.

הדבר דומה להתאמת מילות חיפוש שיעניקו לכם את הביטוי המדויק והמינוח המדויק.

Your best bet is to keep a chart like this one handy:

חשוב לזכור שמילות חיפוש יכולות להתאים למאות חיפושים שונים בדרכים שאותן אנחנו לא צופים. לכן זה משתלם להבין את מילות החיפוש ומונחי החיפוש ומהם לגזור את מילות השלילה. לשינויים קטנים יכול להיות אימפקט גדול על אחוז ההקלקות ועל הכסף שמבוזבז במקומות הלא נכונים.

ועוד טיפ בונוס לטירגוט מילים שליליות: לדייק, לדייק, לדייק.
חשוב שתזכרו: שימוש במילים שליליות לא יופיעו בביטויים קרובים למילות החיפוש שלכם. לדוגמא: אם מוציאים את מילת החיפוש נעליים, המודעה לא תופיע לאלו שמחפשים נעליים אדומות אבל היא תופיע לכל מי שמחפש נעל אדומה, אז עדיף שתהיו כמה שיותר ספציפיים.

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!