NILA

3 כלי שיווק דיגיטליים שיעזרו לכם להפוך את 2019 לשנה רווחית במיוחד

2019 ממש מעבר לפינה ועבור מנהלי שיווק זה הזמן הטוב ביותר לעשות הערכת מצב ולראות אילו כלים יכולים לשדרג את הביצועים בשנה הקרובה. האם בארסנל הכלים מסתתר מפתח (שוודי) שיכול לגרום למכונה לנסוע יותר מהר, יותר בטוח ויותר נכון – בפחות דלק? או במילים אחרות, האם אפשר להיות יותר יעילים בפעילות השיווקית?

מנהלי שיווק פועלים היום בסביבה מורכבת ותחרותית. הם נדרשים ללמוד את הלקוח שנע במהירות בין מכשירים שונים, בין עולמות ה-Online וה-Offline והופך למתוחכם מיום ליום. המורכבות הזו מביאה חברות רבות לתובנה, שלפני שמשקיעים תקציבי פרסום גדולים לגיוס לקוחות חדשים באמצעות הפרסום במדיה, יהיה משתלם הרבה יותר להתמקד פנימה ולמצוא דרך למקסם את הפוטנציאל הגלום בנתוני הלקוחות הקיימים בארגון ולייצר תוצאות עסקיות טובות יותר.

השינויים הללו גרמו למנהלי השיווק להבין שכדי לנהל אסטרטגיית שיווק מוצלחת, עליהם לנהל בראש ובראשונה אסטרטגיית דאטה מוצלחת.

זו הסיבה ש- 2018 הייתה שנה מאוד משמעותית עבור מנהלי השיווק. זו הייתה השנה בה הבשילו הרבה כלים טכנולוגיים ושיטות עבודה בתחום ניהול הדאטה. הטמעה והפעלה נכונה של הכלים הללו יעזרו במימוש אסטרטגיית שיווק, שביכולתה לשפר את השורה התחתונה של כל ארגון.

בכתבה זו היינו רוצים להציג שלוש פלטפורמות שיווקיות וטכנולוגיות, שיאפשרו למנהל השיווק לנהל דאטה בצורה חכמה ויעילה וליהנות משחקנים חדשים ומרכזיים באסטרטגיה השיווקית.

התנעת תהליך ניהול דאטה בכל ארגון כולל שני שלבים מרכזיים. הראשון, איסוף וניתוח דאטה, בו נעשה שימוש בשני כלים – Google Marketing Cloud ו-Google Analytics 360. כן, אנחנו יודעים, שוב גוגל… אי אפשר בלעדיה, ואי אפשר בלעדיה.

השלב השני הוא שלב ההוצאה לפועל. כאן מיישמים הלכה למעשה את אסטרטגיית הדאטה דרך מערכות השיווק, הפרסום והמכירות. במסגרת שלב זה נתייחס ל-Marketing Automation כחלק אינטגרלי מהפיכת אסטרטגיית הדאטה להכנסות ומכירות דה פקטו.

כלי ראשון: Google marketing cloud

לראשונה, כל הדאטה השיווקית מתרכזת במקום אחד – ונותנת לכם אינספור תובנות וניתוחים. ארגונים המנהלים פעילות פרסומית Online במדיה הדיגיטלית (קמפיינים, אתר מכירות, אפליקציה, הודעות SMS, דיוור וכו’) ופעילות Offline (רשת חנויות, מוקדי שירות ומכירות) ומעוניינים להצליב ולסנכרן בין הנתונים הרבים הזורמים אליהם מכל מקורות המידע, נאלצים להתמודד עם תהליכים מסורבלים, לעיתים אף ידניים, הגוזלים משאבי זמן וכוח אדם, אשר בסופו של תהליך אינם מצליחים להציג בפניהם את התמונה המלאה בזמן אמת.

אז הנה, עכשיו זה אפשרי ולא מדובר באזעקת שווא. לאחרונה גוגל השיקה את ה-GMC – Google Marketing Cloud (ולא להתבלבל עם Google Marketing Platform). פתרון ייעודי לאנשי שיווק ודיגיטל, המבוסס על פלטפורמת הענן של גוגל – המכילה כלים ושירותים שהיו נגישים בעבר רק לאנשי טכנולוגיה בארגונים (מפתחים,IT, BI), ועכשיו היא זמינה גם לצוותי השיווק והפרסום. ה- GMC מאפשר חיבור נתונים בין מערכות הפרסום ומערכות נוספות בארגון.

בין המערכות הניתנות לסנכרון עם Google Marketing Cloud

  • Google Ads – מידע שיווקי שמקורו בערוצי הפרסום של גוגל: YouTube, Double Click, AdWords
  • Google Analytics – מידע המבוסס על התנהגות הגולשים בנכסים הדיגיטליים של החברה
  • ערוצי מדיה נוספים – Facebook ,Outbrain ,Taboola, Marketing Automation ועוד
  • מערכות  Off-line מידע המצוי במערכות הארגוניות כגון: מערכת קופות בנקודת המכירה, תוכנות חיוב וגבייה, מוקד טלפוני, מערכת הזמנות, מערכות מלאי, CRM, ERP ועוד
  • מידע חיצוני – שילוב מידע רלבנטי ממקורות חיצוניים, לדוגמה: נתוני מזג האוויר והשפעתם על היקפי המכירות בכל רגע נתון

“הבשורה הגדולה ש-Google Marketing Cloud מביא היא היכולת לפשט עבור מנהלי שיווק את תהלי איסוף וניתוח הנתונים מהמקורות השונים ולחבר למקור מידע אחוד”, מספר אריאל בורטניק, מנכ”ל משותף ב-Atomi. “המערכת מצמצמת את התלות של צוותי השיווק באנשי ה-IT ובצוותי הפיתוח בארגון”.

כלי שני: Analytics 360 – גרסת הפרימיום של גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס היא תוכנת ניטור וניתוח חינמית המותקנת ברוב אתרי האינטרנט בעולם, אולם כאשר ארגונים מתקדמים רוצים לקבל יכולות ניטור, ניתוח ופעולה מתקדמות לגבי נתוני הגלישה והגולשים באתריהם, רבים מהם פונים לכלי הפרמיום של גוגל אנליטיקס: אנליטיקס 360.

עקב עלויותיו, “אנליטיקס 360” אינו מתאים לכל חברה, אולם כאשר הוא מוטמע בארגון בעל פעילות דיגיטלית מורכבת ומשמעותית המבוססת על מספר נכסים דיגיטליים, היכולות של הכלי, בשימוש נבון, מביאות לשדרוג של התוצאות העסקיות בצורה משמעותית, ואפילו דרמטית.

יכולות האנליטיקס 360 כוללות:

  • ניתוח משפכי מכירה מורכבים תוך ביצוע a/b testing
  • הפעלת יכולות של לימוד מכונה (machine learning) על המבקרים באתר או באפליקציה
  • אפשרויות פרסונליזציה מתקדמות מבוססות דאטה לקהלים שמבקרים בנכסים הדיגיטליים
  • מיזוג בין דאטה פנים אירגונית מתוך מערכות ה-CRM לבין דאטה ממערכות הפרסום השונות

גולת הכותרת של אנליטיקס 360 היא ביכולת למזג דאטה מתוך מערכות הארגון לבין דאטה ממערכות הפרסום והאנליזה, ויצירת סגמנטציה עמוקה של סוגי הקהלים לצורך פרסום ממוקד ואפקטיבי. האקטיבציה הזו מאפשרת לנו להגיש מדיה סגמנטלית, לפי סגמנט, בערוץ המדיה המתאים לו ועם המסר המדוייק עבורו באותו זמן.

הסגמנטציה החדשה יכולה לכלול:

  • לקוחות שביקרו באתר ורכשו בחנות – יש למנהל השיווק את היכולת למדוד המרות גם כשהן לא קורות אונליין, ולאמוד את אפקטיביות הפרסום
  • לקוחות שביקרו באתר בחצי השנה האחרונה ולא ביקרו בחנות – מאפשר למנהל השיווק להפעיל טרגוט ייעודי עבור לקוחות “רדומים” שלא ביצעו המרות בחנות, ולהציע להם הצעות ערך דרך פרסונליזציה של האתר או המדיה הפרוגרמטית כדי להמיר בחנויות הרשת
  • לקוחות עם סל קניה של 500 ₪ בשנה האחרונה באתר, ולא ביקרו בחנות – מאפשר למנהל השיווק לזהות לקוחות חזקים שרוכשים אונליין, ולנסות להניע אותם לרכישה גם בחנויות הרשת
  • לקוחות שמגיבים למבצעים – מאפשר למנהל השיווק למקד את הפנייה ואת המדיה לקהלים שמגיבים לפרסום, ולחסוך בעלויות המדיה בהתאם

אין ספק שהמשך צמיחתה של כלכלת האינטרנט והפיכת הערוץ הדיגיטלי לאסטרטגי עבור מספר גדל והולך של חברות, יביא בשנים הקרובות הרבה יותר ארגונים להתחיל ולשלם על מערכות הניתור והניתוח שלהם, מציאות כזו תגדיל את הפופולריות של אנליטיקס 360 בישראל באופן ודאי.

כלי שלישי: Marketing Automation) MA)

MA היא שיטת עבודה מבוססת דאטה ואוטומציה, זו הדרך לנהל מהלכי שיווק ומכירות לאלפים רבים של לקוחות בצורה יעילה, פרסונלית ואוטומטית. השיטה מאפשרת לחברות להפיק הרבה יותר מלקוחות פוטנציאלים וקיימים. באמצעות תהליכי MA אנו יוצרים תקשורת ישירה עם הלקוח, מקשיבים לצרכיו, מזהים את המוצרים או השירותים בהם התעניין, מבינים את רמת הבשלות בה הוא נמצא ומעלים בצורה גבוהה את סיכויי המכירה. והדובדבן שבקצפת – חיסכון ניכר בכוח אדם ובעלויות.

בעזרת מתודולוגיית ה-MA תוכל כל חברה להכיר את הצרכן ברמת הפרט, להגיע לתובנות שיווקיות חשובות, ליזום עשרות מהלכים שיווקיים ומכירתיים אוטומטיים בהתאמה אישית לכל לקוח ובמקביל לספק לו חווית קנייה ושירות שלא קיבל בעבר. חוויה זו משלבת את שלל ערוצי השיווק והפרסום בהם פועלת החברה המפרסמת.

“הדבר המדהים ביותר בעבודת MA נכונה היא היכולת לייצר חוויית לקוח פרסונלית ואפקטיבית מול אלפי לקוחות שונים – וזאת מבלי להגדיל את מחלקת השיווק או המכירות. אפילו לא בעובד אחד”, מספר גלעד נחום מנכ”ל משותף ב-Atomi.

המהפכה יצאה לדרך. ואתם?

“אנו בעיצומה של מהפכה. השילוב בין מדיה, דאטה ואוטומציה משנה את עולם הפרסום והשיווק”, מסכם בורטניק. “חברות וארגונים שלא יאמצו אסטרטגית דאטה ברורה כחלק מאסטרטגית השיווק וימנעו מהשימוש בכלי השיווק הדיגיטליים החדשים, ימצאו את עצמן משתרכים הרחק מאחורי התחרות”.

רוצים להתחיל? צרו איתנו קשר

אם את/ה רוצה להישאר עם יד על הדופק,

לדעת רק את מה שחשוב ולשמור על תיבת מייל שמחה ומאווררת...
זה בדיוק המקום להשאיר לנו פרטים. אנחנו נעדכן כשיהיה משהו חשוב

יכול לעניין אותך: