EN

לספר סטורי כמו מקצוענים

איך תשדרגו את הסטורי שלכם בכמה צעדים פשוטים?

כשאתם מעלים סטורי לפיד, תדאגו לדבר בשפה שתשיג את התוצאות השיווקיות
המקסימליות באמצעות כמה כללים שיגרמו לכם לבלוט מעל כולם בפיד

מאז שהסטורי פרץ לחיינו בסנאפצ’ט ומאוחר יותר באינסטגרם ובפייסבוק הוא הפך לכלי משמעותי לתקשורת. לכן אין דבר יותר מתבקש מזה שעולם הפרסום והמותגים הגדולים אימצו את הסטורי ככלי שיווקי. כיום אנחנו לומדים את הייחודיות של הסטורי כשפה חדשה שתעזור להם כדי להרחיב את היריעה הקריאטיבית ולהמציא דרכים חדשות לספר את סיפור המותג. אנו יודעים שכשזה מגיע לתוצאות עסקיות בסטוריז, הקריאייטיב הוא משמעותי במיוחד, לכן, אספנו במיוחד בשבילכם מס’ דרכים שיעזרו לשדרג את הסטוריז שלכם לגבהים חדשים.

באילו אסטרטגיות קריאייטיב ספציפיות צריך להתחשב כדי להגיע לאפקטיביות מקסימלית?

גישת story first לפי גישה זו, הקריאייטיב חייב להיות מותאם קודם כל למדיו הסטורי כלומר – מסך מלא אנכי. כשכל הקריאייטיב מותאם לפורמט זה, כך שהלקוח חווה את הקריאייטיב כמוצר ראשי ולא כברירת מחדל שהותאמה לפורמט.
גישת stories optimized – גישה זו מדברת על קריאייטיב שלא מותאם מראש לפורמט הוורטיקלי והותאם במיוחד לסטורי.
לפי מחקרים של פייסבוק, הגישה הראשונה הביאה לתוצאות השיווקיות הטובות ביותר. אבל אם אתם בכל מקרה צריכים להתאים את הסטורי, קבלו מספר דגשים להתייחסות שיעזרו לכם להגיע לתוצאות טובות יותר:

  • הוסיפו טקסט קצר על גבי הקריאייטיב שיעזור לכם להדגיש את המסר השיווקי שלכם
  • השתמשו בחכמה באלמנטים שפורמט הסטורי מציע לכם
  • השתדלו לא לאבד מידע קריטי בזמן ההתאמה כשאתם חותכים או מכווצים/עושים זום לתמונה
  • הכניסו תנועה גם למודעות סטטיות

תנועה באופן טבעי מושכת יותר את תשומת הלב של הצופה ויכולה לספק לו יותר פרטים שאינו יכול לקבל מתמונה בלבד. הוספת תנועה מגדילה ב-76% את הסיכוי שהמודעה תשיג ביצועים טובים יותר מתמונה סטטית. נסו להוסיף כותרות בולטות, קופי קצר, ושימו קישור לאתר/למיניסייט שיניע לפעולה.

שימו נכון בשוטים למובייל

Mobile shot מתייחס לקריאייטיב המותאם באופן אורגני לתוכן הסטורי, הדומה לצילום שנעשה דרך טלפון, בשונה מצילום ממצלמה מסורתית בעלת פורמט ריבועי הידוע גם כ-studio shot.
שימוש במובייל שוט מול סטודיו שוט:

מיתוג:

  1. התייחסות למודעה: לשוטים של מובייל יש 78% יותר סיכוי להתייחסות מאשר שוטים של סטודיו
  2. מודעות למותג: לסטודיו שוט יש 97% יותר מודעות למותג מאשר למובייל שוט
  3. הנעה לפעולה: למובייל שוט יש סיכוי של 80% יותר להניע לפעולה משוט סטודיו.

תגובה ישירה: למובייל שוט יש סיכוי של 84% לביצועים טובים יותר משוט של סטודיו בצפיית תוכן.

רכישות: למובייל שוט יש 63% יותר סיכוי ליהנות מתגובה גבוהה יותר, במיוחד כשזה מגיע לרכישות
התקנות של אפליקציות והנעות לפעולה בהשוואה לשוטים של סטודיו.

שילוב אלמנטים וערכי מותג בצורה הטוב ביותר להשגת האימפקט הטוב ביותר

לא חייבים לכלול מחירים
קמפיינים שלא הוסיפו את תג המחיר יכולים להשיג 77% יותר ביצועים שיניעו לרכישה וסיכוי של 73% למודעות למותג בקמפיין. מכאן ניתן להסיק שלכלול את מחיר המוצר בקמפיין יכול לקחת ממנו את כל תשומת הלב ולא יהווה אינסנטיב להמרה לרכישה. עם זאת אם המחיר של המוצר הוא מפתיע לטובה, קהל היעד עשוי להביע עניין וליצור אינגייג’מנט עם המותג. לכן, הוספת או הורדת המוצר היא שיקול אסטרטגי מהמעלה הראשונה.

 

עיצוב אלמנטים קריאייטיביים להשגת אימפאקט מקסימלי
שלבו את הקריאייטיב עם הטקסט במיקום האופטימלי  – יש סיכוי של 75% שהקריאייטיב שלך ישיג ביצועים טובים יותר כשהטקסט ממוקם במרכז באובייקטים מסוג “הוסף לעגלה”. וודאו שהטקסט לא מכסה אינפורמציה קריטית והצמידו אותו לוויז’ואל המרכזי בין אם מדובר באדם או במוצר, כדי להשיג את תשומת הלב המרבית אליו.

כל מה שנכתב כאן יכול לעזור לסטורי שלכם משמעותית, אבל זה לא מתכון בטוח, תמיד אפשר לשבור את התבנית, להשתפר ולדחוק את גבולות המדיום כמה שיותר. התנהגות הצרכנים משתנה וכל הזמן מתפתחת אז התפקיד שלנו הוא תמיד להיות צעד אחד לפני, להתנסות, למצוא ולהמציא דרכים חדשות, תובנות מעניינות ולהסיק מסקנות שיעזרו לנו להיות טובים יותר במה שאנחנו עושים.

רוצים להישאר עם היד על הדופק?

הירשמו לניוזלטר שלנו

 

רוצים לדעת מה עוד אנחנו יכולים לעשות עבור העסק שלכם?

כמה פרטים בסיסיים ואנחנו מיד חוזרים!